WRC: La nova marca que podria entrar al campionat sería asiàtica

En una entrevista amb Autosport, Peter Thul, director del promotor del WRC, va deixar oberta la possibilitat que una marca xinesa pogués arribar al WRC a mitjà termini, que és clarament un mercat que haurà d’explorar el WRC:

Els fabricants són importants en tots els aspectes, per a la competència i per a les relacions públiques. Estem molt contents de tenir socis forts i enfocats com Toyota, Hyundai i Ford M-Sport, però també estem molt centrats en aconseguir més fabricants i no és cap secret que ens dirigim a la Xina; Per què no un gran fabricant xinès tenint en compte que parlem d’híbrids endollables? També hi ha un altre fabricant japonès com a candidat potencial

Quan es tracta de cotxes de ral·lis híbrids, Peter Thul va dir que ja hi ha un canvi a la indústria de l’automòbil a l’hora de vendre cotxes híbrids i elèctrics, cosa que ha anat augmentant molt en els darrers anys:

Aquests cotxes seran espectaculars, hi haurà parell motor elèctric extra, recuperació d’energia. Però, a més d’això, mostrarem els avantatges dels híbrids endollables, un sistema força intel·ligent «.

En un mercat que el 2013 tenia un 74% de vehicles de motors de combustió, un 30% de vehicles híbrids i un 3% de vehicles elèctrics, ha canviat molt en vuit anys i ara els percentatges són força diferents, segons els 132 milions de vehicles venuts l’any passat: 38 % de combustió, 37% d’híbrids i 25% d’electricitat, deixant clar, però, que el WRC pot tenir una barreja intel·ligent de tecnologies en el futur. Sé que alguns partidaris tradicionalistes dubten sobre aquesta nova electrificació, però no hi ha cap altra opció per al WRC.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments