El Circuit Urbà de València va ser el circuit de Fórmula 1 creat per posar la ciutat de València en el centre d’atenció del món del motor. El traçat discorria pels carrers del Grau, el barri marítim de la ciutat i al voltant de la dàrsena interior del port.
El traçat va estar en actiu del 2008 al 2012 i va ser seu del GP d’Europa. Tenia una longitud de 5.473 metres, amb una velocitat mitjana de 201,3 km/h i una màxima de 323,3 km/h. Dels seus 25 revolts, 11 eren cap a l’esquerra i 14 cap a la dreta.
Però avui us venim a portar el que va passar a partir de l’any 2013, moment en el qual es queda en desús i començant a ser subhastades algunes parts del propi circuit.
El cost del València Street Circuit
Al desembre de 2015, la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració de la Generalitat Valenciana va lliurar a la Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana la documentació que valorava el cost per a les arques públiques el València Street Circuit. En aquell moment es valorava el cost en 98.133.467 euros, a les quals calia afegir altres 32,5 milions que es van destinar al rescat de l’empresa Valmor Sports. Dels 98.100.000, 1,1 milions d’euros corresponien a costos del circuit després que es deixés d’utilitzar com a tal (cinc-cents mil euros de despeses financeres i sis-cents mil a vigilància de les instal·lacions).
L’empresa Valmor es va constituir amb la finalitat de defugir la legislació de contractacions públicas. L’empresa estava avalada pel govern valencià i fet i fet va haver de ser adquirida entre desembre de 2011 i març de 2017 per la Generalitat per un import teòric de 0,99 euros, però que a la pràctica va suposar l’assumpció del deute de més de trenta millons.
Què en queda de tot allò?
Després de gairebé 10 anys de l’última cursa organitzada en el traçat urbà fem un repàs de tot allò material que ha quedat instal·lat i que ens transporta a un altra època.
1. Recta de meta
Com si d’un Mario Kart ultra realístic es tractés es pot veure encara la graella de sortida del circuit. La recta de meta ara queda dividida per uns blocs de formigó que formen una mena de vorera.
2. Revolts 2 i 3
3. Revolts 15 i 16
4. Revolt 17
5. Revolt 19
6. Part final del circuit
7. Últim revolt
8. Publicitat
Com si d’un carrer més de la ciutat fos, les jardineres i els arbres es troben instal·lats a sobre de la publicitat, inamovible, anys després de l’última cursa.
9. Pianos
Alguns dels pianos es troben en un bon estat de conservació. Encara que els metàl·lics que es troben cargolats a terra van desapareixent poc a poc per a ferralla.
Des d’aquestes línies volem agrair a l’usuari Cretinos de ForoCoches per cedir-nos amablement les imatges. Podeu veure el fil que ha creat en aquest enllaç.