Skoda Octavia RS 2021

  • Arriba la quarta generació de l’Octavia RS, per primera vegada amb tres sistemes de propulsió: gasolina, dièsel i híbrid endollable
  • La versió PHEV compta amb una potència conjunta de 245 CV i una autonomia 100% elèctrica de 60 quilòmetres
  • La gamma de motors es completa amb el 2.0 TDI de 200 CV i el 2.0 TSI de 245 CV i es pot triar entre carrosseria berlina o Combi
  • Compte amb l’equipament de sèrie més complet de tota la gamma Octavia, així com destacats elements i detalls RS
  • Ja està a la venda al nostre país des 32.490 euros

Škoda ha presentat als mitjans de comunicació la quarta generació de l’Octavia RS per primera vegada a Espanya. La versió més esportiva de la gamma ofereix un alt rendiment i funcionalitat per al dia a dia. El nou Octavia RS es caracteritza per ser més eficient que mai, gràcies a l’arribada d’una versió híbrida endollable (RS iV) que ofereix una potència conjunta de 245 CV, mateix caballatge que la variant gasolina (2.0 TSI). Finalment, la versió dièsel, a l’igual que passa amb el gasolina, disposa de la nova generació de motors EVO 2.0 TDI que, en aquest cas, augmenta la seva potència fins als 200 CV.

20 anys després de el llançament de la primera generació de l’Octavia RS (2001), més de 277.000 unitats han estat comercialitzades a tot el món. Ara, Škoda presenta la quarta generació de la variant més esportiva de la berlina, que uneix dinamisme amb la màxima eficiència ja que, per primera vegada en la història de la família Škoda RS, s’ofereix una variant híbrida endollable (RS iV) entre els seus motoritzacions.

L’Škoda Octavia RS iV està equipat amb un propulsor de gasolina 1.4 TSI (110 kW / 150 CV) i un motor elèctric de 85 kW. En conjunt, lliuren una potència combinada de 180 kW (245 CV) i un parell motor màxim de 400 Nm, que es transmet a les rodes davanteres mitjançant la caixa de canvis DSG de 6 velocitats. Les emissions de CO2 del cotxe són de, aproximadament, 30 g / km en cicle WLTP, el que significa que, a l’igual que l’Octavia iV, compleix amb la nova i més estricta normativa d’emissions EU 6d, aplicable a tots els nous vehicles matriculats a la UE i que va entrar en vigor l’1 de gener de 2021.

La variant PHEV munta una bateria d’alta tensió de ions de liti que té una capacitat de 37 Ah, el que li confereix añ cotxe una autonomia elèctrica de 60 km en cicle WLTP. En mode Sport, que permet que els conductors facin ús de tota la potència del cotxe, l’OCTAVIA RS iV accelera de 0 a 100 km / h en tan sol 7,3 segons. La seva velocitat punta és de 225 km / h.

El OCTAVIA RS equipat amb un motor de gasolina 2.0 TSI rendeix 180 kW (245cv) amb un parell motor de 370 Nm, està associat a la transmissió automàtica DSG de 7 relacions. Realitza el 0 a 100 km / h en 6,7 segons i la seva velocitat màxima està limitada a 250 km / h. El 2.0 TDI lliurament 147 KW (200 CV), sempre es combina amb una transmissió DSG de 7 velocitats.

ADN esportiu i un complet equipament de sèrie

L’Octavia RS es diferencia de la resta de models pels nombrosos detalls i acabats RS que inclou. Equipa fars Matrix full LED, llandes d’aliatge de 18 polzades (i en opció de 19 «), pinces de fre vermelles i faldons i aleró exclusius. L’aerodinàmica ha estat optimitzada, el xassís esportiu de sèrie ha estat rebaixat en 15 mm, amb DCC (Dynamic Chassis Control) adaptatiu opcional. La graella Škoda, les preses d’aire, el difusor davanter específic RS, les aletes aerodinàmiques, el difusor posterior i els marcs de les finestres en negre esportiu. La berlina està equipada amb un aleró RS darrere negre; al Combi, l’aleró del sostre coincideix amb el color de la carrosseria.

Les tres motoritzacions ofereixen un complet equipament de sèrie. Prova d’això, és el Virtual Cockpit amb configuració addicional Sport, el selector de Mode de Conducció amb nova manera RS, el canvi DSG amb tecnologia shift-by-wire, la direcció progressiva de sèrie o la càmera de visió posterior. En l’apartat d’assistents, el OCTAVIA RS destaca per l’Assistent de Prevenció de Col·lisions, l’Auxiliar de Gir i l’Alerta de Sortida o l’Alerta de Trànsit Local, entre d’altres.

Interior dinàmic amb detalls RS

A l’igual que a l’exterior, l’interior de l’Octavia RS destaca pel seu tarannà esportiu i per la predominança de la color negre. Hi trobem el volant esportiu multifunció de cuir de tres ràdios amb lleves, seients esportius davanters amb reposacaps integrats i logo RS, costures decoratives de color vermell o gris platejat i els pedals amb disseny d’alumini completen la imatge esportiva de l’interior.

Motoritzacions i preus amb campanyes i finançament incloses

OCTAVIA RS

• 2.0 TSI 180 kW (245cv) DSG 7 velocitats – 37.490 euros

• 2.0 TDI 147 KW (200 CV) DSG 7 velocitats – 38.110 euros

OCTAVIA RS iV

• PHEV: 1.4 TSI 110kW (150 CV) / 180kW (245 CV) DSG 6 velocitats – 40.540 euros

OCTAVIA Combi RS

• 2.0 TSI 180 kW (245cv) DSG 7 velocitats – 38.190 euros

• 2.0 TDI 147 KW (200 CV) DSG 7 velocitats: 38.810 euros

OCTAVIA Combi RS iV

• PHEV: 1,4 TSI 110kW (150 CV) / 180kW (245 CV) DSG 6 velocitats – 41.240 euros

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments