Per tal d’harmonitzar els nivells de rendiment entre les categories Hypercar i LMP2, el Comitè de la FIA WEC i el ACO han decidit ajustar encara més el rendiment dels cotxes que competeixen en la classe LMP2.
Això és per assegurar que les finestres de rendiment de les dues classes respectives de cotxes, així com els seus perfils de velocitat, segueixin sent consistents en tots els circuits i en totes les condicions meteorològiques.
Els motors Gibson, exclusius per a aquesta categoria, oferiran per tant 400kW en lloc de el límit anterior de 450kW. A més, a l’igual que a la categoria Hypercar, s’ha fet obligatori un únic kit aerodinàmic per a tota la temporada i es limitarà a l’especificació de Le Mans. El pes mínim dels cotxes també s’ha incrementat en 20 kg i s’ha fixat en 950 kg.
Com es va anunciar l’any passat, el pla inicial era reposicionar la finestra de rendiment adoptant l’especificació de pneumàtics Goodyear de 2021 i reduint la potència màxima del motor a 30kW.
Després de la fase inicial de proves i la consulta tant a Goodyear com als equips, el comitè ha decidit de mantenir els compostos utilitzats anteriorment és l’opció més adequada, donat el seu rendiment provat i constant en totes les condicions, així com la seva facilitat de conducció .
A més, un límit de potència més baix contribuirà a reduir els costos de funcionament a l’allargar la vida útil dels diferents components.
El nou nivell de rendiment s’introduirà en totes les competicions (FIA World Endurance Championship, European Le Mans Series, Asian Le Mans Series) en què es facin servir cotxes LMP2 elegibles per competir en les 24 Hores de Le Mans de 2021.