FÓRMULA 1: Red Bull assenyala problemes de software en les seves unitats de potència

Els gairebé quatre dècimes d’avantatge que Red Bull va aconseguir en la classificació per al Gran Premi de Bahrain no es van traduir clarament en la cursa, en gran part a causa d’un problema electrònic, tal com va explicar Helmut Marko.

“Els problemes que vam tenir estaven relacionats principalment amb el programari. Res amb el maquinari, per tant, coses que podem solucionar amb ajustos ”.

Els equips poden reduir el nivell de rendiment de les seves unitats de potència durant una cursa, si és necessari conservar la mecànica. No obstant això, la unitat no es pot tornar a modes de potència més alta durant la cursa.

Va passar a Sakhir, on Red Bull va haver de ser més conservador, tal com va explicar Marko:

Al principi de la carrera, Max Verstappen tenia problemes, de vegades sobtats, a l’àrea del diferencial i, a l’últim sector, i fins i tot va perdre tres dècimes per volta. Però, tot i així, Max va conduir com s’esperava.

Dit d’una altra manera, per un costat, la unitat de potència d’Honda té més a donar, cosa que és un clar senyal que, de fet, pot ser la unitat de potència més potent en l’actualitat, però, per altra banda, torna a mostrar febleses en fiabilitat, tot i que aquesta vegada, en tractar-se de problemes de programari, no hauria d’implicar canvis estructurals a la unitat.

Sérgio Pérez va ser detingut a la volta de llançament per un problema electrònic, després de substituir la unitat de control electrònic del seu monoplaça, un canvi que també es va fer al cotxe de Pierre Gasly. Per tant, el nou motor té «múscul», però ha de ser refinat en termes d’electrònica.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments