FÓRMULA 1 EN CATALÀ: Crònica GP d’Emília-Romanya: Verstappen guanya, Hamilton sobreviu

La pluja ens ha regalat una cursa amb força moments destacats. Ahir, Lewis Hamilton va aconseguir la pole per ben poc davant dels dos Red Bull. Sembla que per fi Mercedes té un rival a la seva alçada. A més, en qualificació les distàncies es van reduir tant que el segon Mercedes de Valtteri Bottas va quedar vuité, sobrepassat pels McLaren, Charles Leclerc i Pierre Gasly. 

Primer moment clau. Amb la pista mullada, gairebé tothom ha sortit amb els pneumàtics intermedis, excepte alguns pilots que ho han fet amb el de pluja. Max Verstappen ha aprofitat la sortida per passar de la tercera a la primera posició de seguida. Hamilton ha intentat aguantar-li el pols al Tamburello però el neerlandès ha allargat la traçada (al més pur estil del britànic contra Rosberg, per exemple) i ha fet que el Mercedes rebotés contra el piano, causant lleugers danys al monoplaça de Hamilton.Però de seguida sortia el cotxe de seguretat ja que Nicholas Latifi s’havia tocat amb Nikita Mazepin i havia xocat; un període de bandera groga que s’allargaria més per la virolla de Mick Schumacher mentre escalfava pneumàtics.

© Red Bull Media

El canvi a pneumàtics de sec. La cursa després del cotxe de seguretat s’ha assentat en una calma tensa, amb Verstappen líder davant de Hamilton, Leclerc, Pérez, els McLaren, Carlos Sainz, Lance Stroll, Valtteri Bottas i George Russell, que optava als punts. Entre aquests homes, hi ha hagut alguna errada però sense variar massa la classificació. Sebastian Vettel, al capdavall de la classificació ha estat el primer en posar els pneumàtics de sec a la volta 20, i un cop els seus temps han començat a ser millors que els dels pilots de davant, tothom ha entrat. Max Verstappen ho ha fet a la volta 27 mentre que el seu rival Lewis Hamilton ho ha fet una volta després. Però l’aturada de Mercedes ha estat un pèl lenta i el Red Bull ha quedat líder amb més avantatge del que tenia. 

Errades i el segon moment decisiu.  A la volta 30, mentre els líders doblaven als pilots que lluitaven pel vuité lloc (Stroll, Bottas i Russell), Hamilton ha comès una errada a Tosa i ha sortit de la pista. Per acabar-ho d’adobar, el pilot anglès danyava l’aleró davanter intentant tornar i havent de fer marxa enrere, cosa que el deixava amb volta perduda i fora dels punts. Però llavors Hamilton ha tingut un cop de sort (la sort del campió?) en forma de desgràcia per al seu company Bottas. A l’acabar la volta en que Hamilton s’havia sortit doblant-lo, George Russell ha volgut avançar a Bottas, però el finlandès no l’ha vist i fent la seva trajectòria normal (i amb tot el dret) ha fet que Russell aixafés l’herba molla, cosa que ha fet que el Williams perdés el control i xoqués contra el Mercedes a l’aproximació del Tamburello. L’accident ha estat fort i ha acabat amb els pilots indemnes i amb recriminacions entre els dos. En resum, un incident de carrera on dos pilots, com és natural, creuen que la culpa la té l’altre. 

Bandera vermella i reinici. El xafastre i la quantitat de peces a la pista han obligat a direcció de cursa a treure la bandera vermella. Aquest fet ha donat una nova oportunitat a una sèrie de pilots que han pogut recuperar la volta perduda, com Hamilton que havia caigut a la novena posició o Pierre Gasly a la catorzena, que havia perdut molt de temps amb una elecció errònia de pneumàtics. La nova sortida s’ha fet de forma llançada amb petit ensurt per a Verstappen abans del reinici. Lando Norris s’ha posat segon davant de Charles Leclerc. Sergio Pérez era quart però una nova errada (ja havia estat penalitzat anteriorment per sortir-se rere el Safety i recuperar posició) l’ha deixat fora dels punts. Sainz ocupava el quart lloc davant de Ricciardo, Stroll i Hamilton, que començava el seu atac. 

Salvant els mobles.  A cop de DRS, Hamilton ha anat remuntant totes les posicions que havia perdut fins a avançar a Norris per la segona posició a falta de 4 voltes, fent a més la volta ràpida. Així doncs Hamilton salvava un cap de setmana que a la volta 30 se li havia complicat moltíssim, i a sobre mantenia el liderat del campionat pel puntet de la volta ràpida.Al davant Verstappen guanyava la cursa amb autoritat, allunyant-se 20 segons de la lluita pel podi, que finalment s’ha endut Norris amb una cursa molt meritòria.

Restes del cotxe de Bottas (captura TV)

Bones i males curses.  Ferrari ha coronat un cap de setmana esperançador amb el quart i cinquè llocs de Leclerc i Sainz, mentre que el sisè de Ricciardo ha quedat una mica deslluït envers l’actuació del seu company. Han completat els punts Stroll amb una cursa sólida, Gasly, Räikkönen (sota investigació mentre escric això) i Ocon, sumant el primer punt per a Alpine en un cap de setmana on ha estat per davant de Fernando Alonso en els moments importants.Fora dels punts a part d’Alonso, Pérez amb una cursa poc digna del cotxe que porta, Tsunoda que ha fet una virolla a la segona sortida quan lluitava amb Hamilton i que a més s’ha endut una penalització de 5 segons, Giovinazzi, Vettel que ha acabat plegant a l’última volta amb problemes de canvi després d’una cursa on s’ha endut un stop and go de 10 segons per no tenir les rodes muntades a 5 minuts de l’inici de la cursa i els Haas, massa lluny. 

Com a comentari final, dir que encara no està clar qui té el millor cotxe. Red Bull sembla tenir la velocitat a una volta, però en cursa els ritmes entre Verstappen i Hamilton semblen molt similars. Quan ha tocat remuntar, Hamilton ho ha pogut fer més que Pérez, però també és cert que Bottas amb el mateix cotxe del britànic estava a una volta. Val a dir que els dos segons no han fet una gran cursa com per tenir una impressió clara sobre quin dels dos cotxes va millor en mans de pilots “no tant bons”. La resta està molt apretada, però McLaren sembla prendre la iniciativa pel tercer lloc del mundial de constructors. A destacar també els passos endavant de Ferrari i de Williams.

Veurem el dia 2 a Portugal qui s’endú el tercer capítol d’aquesta temporada!

*Crònica sense penalitzacions d’última hora

Llegir l’article complet i les valoracions aquí

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments