RESISTÈNCIA: Kubica i l’equip Orlen aconsegueixen la primera victòria a les 4h de Barcelona de l’ELMS

FotoELMS

El #41 de l’Orlen Team WRT Oreca amb Robert Kubica al volant es va endur la victòria final de les 4 hores de Barcelona, juntament amb Louis Deletraz i Yifei Ye i la primera victòria ELMS per a un equip belga.

El #41 va creuar la línia de meta amb més de 20 segons davant del #65 Panis Racing Oreca i 67 segons més per davant del #22 United Autosports Oreca en una actuació contundent.

Van prendre la sortida 16 cotxes LMP2, 7 cotxes de la nova categoria Pro-Am

Roman Rusinov amb el #26 G-Drive Racing Aurus 01-Gibson que sortia a la pole position no aconseguia mantenir el ritme i s’ha enfonsat en la classificació.
El #32 United Autosports Oreca de Nicolas Jamin es sortia a la grava a la T2, igual que el #21 DragonSpeed ​​USA Oreca de Henrik Hedman que feia una virolla a la xicana i es quedava a també a la sorra.

Cotxe de seguretat, tot torna a començar

Quan es va reprendre la cursa l’Oreca #21 de DragonSpeed ​​USA es va retirar amb un problema d’embragatge. En aquell moment Roman Rusinov marcava la volta més ràpida de la cursa a la volta 8 amb el G-Drive Racing Aurus #26: 1m35.797, un nou rècord de volta al circuit de Barcelona reconfigurat.

Era la volta 11 quan l’Oreca #41 avança a la T1 i aconsegueix la primera posició deixant rivals enrere. L’Oreca #22 també desafiava el #26 G-Drive Racing Aurus i Phil Hanson superava també Roman Rusinov per fora a la T1.

Després de les primeres aturades, el #41 Orlen Team WRT Oreca ja era 30 segons per davant del #22 United Autosports Oreca. Unes voltes més tard, al #26 G-Drive Racing se l’imposa una penalització per no respectar el procediment d’inici caient Colapinto del 3r al 5è lloc.
Louis Deletraz, al cap d’1 hora i 40 minuts ha lliurat l’Oreca #41 a Yifei Ye. Ye ha mantingut una renda de 10 segons sobre l’Oreca #22 de Tom Gamble, amb Will Stevens a l’Oreca Panis Racing #65 en tercera posició, 45 segons més enrere.

Una avantatge irrecuperable

El #26 G-Drive Racing Aurus amb Nick De Vries al volant tornava al tercer lloc, però el #22 d’United Autosports l’avançava a la T11. Quan faltaven 57 minuts en el rellotge, el #26 G-Drive Racing Aurus rebia una altra penalització per haver perdut la roda al pitstop.

Després de les parades finals, Robert Kubica va mantenir una avantatge de 30 segons al volant de l’Orlen Team WRT #41, amb Gaby Aubry al Panis Racing Oreca #65 en segona posició i l’Oreca Ultimate #29 de Matthieu Lahaye a la tercera, però havent de fer una altra parada caient al cinquè lloc, però encara era el cotxe Pro-Am LMP2 més ben situat.

A la bandera a quadres, l’Orlen Team WRT Oreca #41 aconseguia la primera victòria de l’equip, 22 segons per davant del #65 de Panis Racing Oreca i 89 segons per davant del #22 United Autosports. El #26 G-Drive Racing Aurus era el 4t, amb el #29 Ultimate Oreca 5è i el líder Pro-Am.

LMP3, remuntada

Nicolas Maulini, Niklas Kruetten i el #19 Ligier-Nissan de Matt Bell han guanyat en la categoria LMP3. El #4 DKR Engineering Duqueine-Nissan va aconseguir un avantatge enorme a la primera meitat de la carrera gràcies a Laurents Hörr.

Amb el pilot de bronze Alain Berg a la pista, aquest avantatge es va reduir considerablement, ja que Knuetten va reduir la diferència d’un minut a cinc segons, abans de permetre a Matt Bell completar la remuntada a l’última hora de la cursa.

Molina, profeta a la seva terra

El Ferrari 808 GTE EVO #80 de Rino Mastronardi, Matteo Cressoni i Miquel Molina (Iron Lynx) s’emporta la primera victòria de la classe LMGTE d’aquesta temporada 2021, la primera a ELMS per a l’equip italià.

Molina va passar sota la bandera a quadres del guanyador a casa amb una volta per davant del Porsche #77 (Proton Competition) de Jaxon Evans i el Ferrari # 55 (Spirit of Race) de David Perel.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments