TURISMES: La FIA presenta la normativa dels futurs GTs elèctrics

FotoFIA

La categoria farà un nou pas per al futur amb la revelació d’una normativa tècnica de la FIA per al GT 100% elèctric.

Els fabricants participaran intensament en aquesta nova normativa, amb la FIA argumentant que les normatives tècniques permeten aconseguir un equilibri just entre el marge creatiu concedit a les marques i el desenvolupament de tecnologies d’avantguarda, evitant alhora l’escalada de costos.

La categoria podrà acollir marques especialitzades en el desenvolupament de models elèctrics i «sense experiència prèvia en esports de motor amb motors tèrmics», a més dels fabricants que ja participen en la classe GT3, «que podran utilitzar l’arquitectura i certs elements dels seus cotxes existents i convertir-los en energia elèctrica. «

«Fer del motoresport un laboratori per a una mobilitat sostenible és part de la visió de la FIA»

Jean Todt, president de la FIA.

L’anunci d’aquesta nova classe de cotxes GT elèctrics és un pas clau per ajudar a assolir aquest objectiu, ja que obrirà el camí a les noves tecnologies de càrrega ràpida. «

Característiques tècniques

Pel que fa a la fitxa tècnica, els cotxes podrien presentar uns 430 kW (més de 580 CV) per a un pes que oscil·lava entre 1490 i 1530 kg. Xifres elevades però justificades pel desig d’evitar l’ús de materials cars. La finestra de rendiment s’hauria d’apropar a la de les actuals GT3, tot i que les superaria en termes d’acceleració.

Pel que fa a les bateries, els participants podran desenvolupar els seus propis sistemes mitjançant cèl·lules subministrades per Saft, entitat propietària de Total, i que ja treballa al programa Peugeot Hypercar.

A més d’una potència de 87 kWh, la regeneració màxima s’anuncia a 700 kW, sense oblidar una recàrrega ràpida de 700 kW que els permetrà reposar el 60% de la seva capacitat en pocs minuts durant una parada en boxes a mitja cursa.

L’elecció del propulsor serà lliure, composta per dos o quatre motors elèctrics, amb versions de dues o quatre rodes motrius. Els cotxes també comptaran amb Dynamic Vehicle Control que ajustarà automàticament el parell de torsió de cada roda independentment de la velocitat, l’acceleració, la tracció i l’angle de direcció.

«El paper de la propulsió elèctrica a la indústria de l’automòbil continua creixent i, ja que volem que el motoresport sigui rellevant per a la nostra indústria, cada vegada hi ha més competicions en aquesta direcció»

Xavier Mestelan-Pinon, director tècnic de la FIA.

Els principals reptes tècnics són el desenvolupament de bateries, la seva integració als cotxes i la tecnologia de càrrega ràpida. Això és crucial per als fabricants que vulguin desenvolupar una tecnologia adequada per a la carretera en lloc de confiar en components estàndard. A més, poden utilitzar i adaptar la plataforma GT3 per al control de costos.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments