La categoria farà un nou pas per al futur amb la revelació d’una normativa tècnica de la FIA per al GT 100% elèctric.
Els fabricants participaran intensament en aquesta nova normativa, amb la FIA argumentant que les normatives tècniques permeten aconseguir un equilibri just entre el marge creatiu concedit a les marques i el desenvolupament de tecnologies d’avantguarda, evitant alhora l’escalada de costos.
La categoria podrà acollir marques especialitzades en el desenvolupament de models elèctrics i «sense experiència prèvia en esports de motor amb motors tèrmics», a més dels fabricants que ja participen en la classe GT3, «que podran utilitzar l’arquitectura i certs elements dels seus cotxes existents i convertir-los en energia elèctrica. «
L’anunci d’aquesta nova classe de cotxes GT elèctrics és un pas clau per ajudar a assolir aquest objectiu, ja que obrirà el camí a les noves tecnologies de càrrega ràpida. «
Característiques tècniques
Pel que fa a la fitxa tècnica, els cotxes podrien presentar uns 430 kW (més de 580 CV) per a un pes que oscil·lava entre 1490 i 1530 kg. Xifres elevades però justificades pel desig d’evitar l’ús de materials cars. La finestra de rendiment s’hauria d’apropar a la de les actuals GT3, tot i que les superaria en termes d’acceleració.
Pel que fa a les bateries, els participants podran desenvolupar els seus propis sistemes mitjançant cèl·lules subministrades per Saft, entitat propietària de Total, i que ja treballa al programa Peugeot Hypercar.
A més d’una potència de 87 kWh, la regeneració màxima s’anuncia a 700 kW, sense oblidar una recàrrega ràpida de 700 kW que els permetrà reposar el 60% de la seva capacitat en pocs minuts durant una parada en boxes a mitja cursa.
L’elecció del propulsor serà lliure, composta per dos o quatre motors elèctrics, amb versions de dues o quatre rodes motrius. Els cotxes també comptaran amb Dynamic Vehicle Control que ajustarà automàticament el parell de torsió de cada roda independentment de la velocitat, l’acceleració, la tracció i l’angle de direcció.
«El paper de la propulsió elèctrica a la indústria de l’automòbil continua creixent i, ja que volem que el motoresport sigui rellevant per a la nostra indústria, cada vegada hi ha més competicions en aquesta direcció»
Xavier Mestelan-Pinon, director tècnic de la FIA.
Els principals reptes tècnics són el desenvolupament de bateries, la seva integració als cotxes i la tecnologia de càrrega ràpida. Això és crucial per als fabricants que vulguin desenvolupar una tecnologia adequada per a la carretera en lloc de confiar en components estàndard. A més, poden utilitzar i adaptar la plataforma GT3 per al control de costos.