WEC: Audi es prepara per uns intensos mesos abans del seu retorn

Després d’una darrera participació el 2016, Audi es prepara per tornar a la resistència. Si no s’espera la seva arribada abans del 2023 i les 24 hores de Daytona a IMSA, la germana petita del R18 es troba actualment en desenvolupament a l’altra banda del Rin.

La nova classe LMDh s’adapta perfectament al nostre nou concepte d’automobilisme“, va dir Julius Seebach, director general d’Audi Sport GmbH i cap d’automobilisme d’Audi.

La normativa ens permet entrar en cotxes de carreres fascinants en competicions de prestigi a tot el món. A més, utilitzem sinergies dins del Grup Volkswagen amb la nostra estratègia de col·laboració .

El successor del R18 està dissenyat actualment en col·laboració amb Porsche, pertanyent al mateix grup.

“Un dels punts forts del Grup Volkswagen és la col·laboració amb la sucursal responsable del desenvolupament de vehicles de producció”

Ara fem servir aquest model a l’automobilisme. El nou prototip serà un Audi original igual que el recentment llançat Audi RS e-tron GT, desenvolupat també en una plataforma compartida amb Porsche “.

Dos projectes en paral·lel

Molt ocupat amb aquest retorn a les carreres de resistència, Audi treballa al mateix temps en el seu projecte al voltant del Dakar 2022.

L’equip Dakar està ara sota més pressió donat que la seva primera participació a l’esdeveniment és només en 8 mesos.. Però també volem estar perfectament preparats per al nostre retorn a Le Mans. És per aquest mateix motiu que els dos projectes es desenvolupen paral·lelament i amb el mateix grau d’importància “.

Andreas Roos, cap de projecte d’Audi Sport

Vam seleccionar el nostre soci de xassís (Multimatic podria ser l’escollit) i vam prendre una decisió sobre el disseny del motor. Amb Audi Design, definim l’aspecte del cotxe que farà les delícies dels nostres seguidors “.

Tot i que no revela una data específica, Andreas Roos coincideix que l’objectiu és veure el primer prototip sobre les seves rodes “a principis de l’any que ve” i fer la seva carrera inaugural “al primer trimestre”. Després, el 2022 seguirà un “intens programa” amb l’objectiu de tornar oficialment a la competició a les 24 hores de Daytona el gener de 2023.

Amb aquest retorn a la Resistència, Audi també obre les portes als equips de clients, un dels grans punts forts del fabricant dels anells, gràcies a la nova normativa LMDh.

“Amb el projecte LMDh, continuem amb la filosofia que teníem quan vam començar com a prototip”

L’Audi R8 no només va ser el prototip amb més èxit entre el 2000 i el 2006, sinó que també va ser brillant amb els nostres clients. El nostre objectiu és aconseguir que el cotxe passi a mans d’equips professionals de clients.

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments