El nou Skoda Fabia es fa gran

Skoda va presentar la quarta generació de Fabia. Una de les principals novetats és l’ús, per primera vegada, de la plataforma MQB-A0 del Grup Volkswagen, que també utilitzen Volkswagen Polo, Audi A1 o Seat Ibiza. Gràcies a això, l’Skoda Fabia creix en tots els sentits. De fet, és 111 mm més llarg, 48 mm més ample i té una distància entre eixos addicional de 94 mm. Això vol dir que els clients trobaran un espai a la cabina de referència i un maleter de 380 litres, 50 litres més que a la generació anterior.

Visualment, l’Skoda Fabia s’acosta als últims models de la marca txeca, principalment Octavia. Així, destaca pel seu nou frontal amb fars LED de sèrie i la nova reixa frontal. A la part posterior, el logotip «Skoda» es troba al llarg de la porta del maleter. Tot i ser més atractiu que el seu predecessor, Skoda no ha oblidat l’aspecte aerodinàmic en garantir un coeficient aerodinàmic de 0,28.

Tecnologia per a l’interior

A més de ser un referent en l’espai, com ja vam revelar anteriorment, la cabina de l’Skoda Fabia ha experimentat una autèntica revolució tecnològica. El conductor té davant seu el nou volant de dos radis i un tauler d’instruments digital de 10,25 polzades, com a opció. Al centre del tauler, els clients poden triar una pantalla tàctil de 6,2, 8,2 o 9 polzades amb el darrer sistema d’entreteniment de la marca. Com era d’esperar amb la marca txeca, no falta pràctica. Destaquem per plegar el seient del passatger davanter, el tapís inferior al maleter, la bossa del mòbil a la part posterior dels seients i les preses USB.

Pel que fa als motors, és en tots els aspectes similar als germans. Per tant, la porta d’entrada a la gamma la fa el motor atmosfèric de tres cilindres 1.0 MPI Evo, però, amb una potència d’arrencada inferior a 65 CV. Aquest motor també té una segona solució amb 85 CV i caixa de canvis manual de cinc velocitats.

Passant als motors 1.0 TSI, el mateix motor de tres cilindres, però aquesta vegada acompanyat d’un turbo, que ofereix dues potències diferents: 95 CV i 175 Nm de parell o 110 CV i 200 Nm de parell. El menys potent sempre s’associa amb la transmissió manual de cinc velocitats, mentre que la segona rep una transmissió manual de sis velocitats o la transmissió DSG de set velocitats. El més alt de la gamma és el 1.5 EcoTSI de quatre cilindres amb 150 CV i 250 Nm de parell.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments