Nou Cupra Born, dissenyat a Catalunya, fabricat a Alemanya

Cupra va revelar finalment el nou Born, el primer 100% elèctric de la marca independent catalana. Basada en la plataforma MEB del grup Volkswagen, la mateixa que s’utilitza a ID.3, aquesta proposta es diferencia per una filosofia més esportiva i amb línies agressives i pròpia dels models amb el logotip de Cupra. Quan veiem les primeres fotos, gairebé no ens queden dubtes que sigui un cotxe de la marca catalana.

A més de l’ús del color bronze en diversos detalls, el nom Cupra apareix entre el para-xocs davanter i el capó. Vist de perfil, té una silueta similar a la de l’ID.3, però amb un caràcter molt singular. En poder equipar-se amb llandes de 18 a 20 polzades, es distingeix per un faldó lateral negre i un adorn al pilar C que, segons la marca, pretén donar la sensació que el sostre flota. Darrere, trobem la típica marca lleugera de Cupra, és a dir, les balises interconnectades per una barra de llum. A sota, hi ha un difusor negre que dóna al model 100% elèctric un aspecte dinàmic.

Interior Cupra, però amb detalls ID.3

Desplaçant-nos cap a l’interior, trobem, una vegada més, les cobertes de to en alguns detalls, com és el cas dels marcs de les obertures de ventilació o de la consola central. Tot i rebre el volant esportiu Cupra, amb dos botons addicionals a la part inferior dels braços laterals, ve amb un tauler d’instruments i un botó de selecció de velocitat similar a l’ID.3.

Al centre, la pantalla de 12” transmet informació del darrer sistema d’entreteniment de la marca que és compatible amb Apple CarPlay i Android Auto. També cal destacar que Cupra utilitza materials reciclats a la cabina del Born, un detall que es pot veure en seients esportius que utilitzen un recobriment creat amb plàstic reciclat recollit als oceans, una mesura necessària per a la sostenibilitat.

Tres bateries i versió centrada en el rendiment

Passant al vessant més tècnic, Cupra Born pot equipar-se amb tres capacitats de bateria: 45, 58 i 77 kWh. Es divideixen en diferents versions amb nivells de potència que van des dels 150 CV fins als 231 CV. Començant per la versió més potent, l’anomenat paquet de rendiment e-Boost, que arribarà al 2022, els 231 CV permeten accelerar de 0 a 100 km/h en 6,6 segons amb la bateria de 58 kWh o 7 segons amb el 77 kWh. Pel que fa a l’autonomia, es tracta de 420 km o 520 km en funció de la bateria escollida.

Passant a la versió de 204 CV, una solució similar a la d’ID.3, els clients només tenen l’opció de la bateria de 58 kWh que garanteix 420 km i una acceleració de 0 a 100 km/h en 7,3 segons. Finalment, la variant d’entrada de 150 CV, sempre associada a la bateria de menor capacitat, accelera fins a 100 km/h en 8,9 segons i proporciona 340 km d’autonomia.

ADN Cupra en els detalls

Un dels punts en què Cupra Born és més diferent de l’ID.3 al seu «cosí» és fins i tot en la dinàmica de conducció. Segons representants de la marca catalana, el xassís té una afinació específica, destacant la inclusió d’un mode de conducció esportiva anomenat Cupra. Encara al capítol de dinàmica, Born tindrà una direcció progressiva.

Finalment, el Cupra Born es produirà a Zwickau, Alemanya, al costat del Volkswagen ID.3, i la producció està prevista per començar al setembre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments