CIRCUITS: BMW presenta el seu M4 GT3

BMW Motorsport ha aixecat el vel de la versió final del seu nou M4 GT3, que començarà a rodar finals de juny a les Nürburgring Endurance Series.

Aquest cap de setmana, BMW Motorsport vol aconseguir la 21a victòria a les 24 hores del Nürburgring, amb els M6 GT3 que ja van guanyar l’any passat gràcies a ROWE Racing.

Però el futur també s’obre pas a la firma de Munic amb el llançament oficial aquest dimecres del M4 GT3, el debut de la qual s’espera el 26 de juny, al Nordschleife, dins de la Nürburgring Endurance Series.

Adornat amb els seus colors M Motorsport, l’última màquina de disseny alemanya tindrà la difícil tasca de succeir un M6 que ha triomfat en moltes de les grans curses de resistència de tot el món, des de l’infern verd a les 24 hores de Spa.

BMW M4 GT3, BMW Driving Academy, Maisach. 23.04.2021 ©Martin Hangen/hangenfoto

Arran de la primera arrancada realitzada el 18 de juliol de 2020, els pilots oficials, inclòs Augusto Farfus, que es van implicar molt aviat en el procés d’evolució, en total hauran recorregut 14.000 km en proves de desenvolupament.

Paraula clau de BMW Motorsport: augmentar el cicle de vida de les parts del M4, amb l’objectiu de reduir els costos en comparació amb el M6. El GT alemany, lleugerament més llarg que el seu predecessor, serà alimentat per un bloc motor de sis cilindres bimotor de 3,0 litres. Una selecció de blocs de motor que redueix el pes d’aquest component en 40 kg i ofereix una millor distribució del pes global.

BMW M4 GT3, BMW Driving Academy, Maisach. 23.04.2021 ©Martin Hangen/hangenfoto

Els enginyers de BMW van aprofitar per fer diverses evolucions en aquest bloc S58, vist a la competició M4 Road, incloent un angle d’instal·lació modificat, un dipòsit d’oli amb intercanviador d’oli / aigua integrat, muntatges del motor i muntatges adaptats a les restriccions del GT3.

Pel que fa a la transmissió, la caixa de canvis de sis velocitats es beneficiarà dels darrers desenvolupaments realitzats al voltant del programa M8 GTE. L’embragatge ja no s’operarà mitjançant un pedal, sinó mitjançant una paleta al volant. Un volant construït conjuntament amb Fanatec, soci d’Esport del GT World Challenge Europe.

El BMW M4 GT3 tindrà un preu de 415.000 €, 4.000 € menys que el seu germà gran.

BMW M4 GT3, BMW Driving Academy, Maisach. 23.04.2021 ©Martin Hangen/hangenfoto
Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share