WTCR: Honda i Hyundai es reparteixen els triomfs en el primer cap de setmana de 2021

Tiago Monteiro va quadrar el rebuf i l’avançament a Muller en Dottinger Hohe per emportar-se la primera carrera a Nürburgring Nordschleife.

Els dos lynk & Co the Yvan Muller i Yann Ehrlacher partien des de la primera línia en aquesta Cursa 1 que inverteix als 10 primers de la classificació. El dia cobert, amenaçant i al bosc zones molt humides i amb una mica de boira davant les tres voltes al traçat de 25,378 quilòmetres de Nordschleife.

Muller va arrencar molt bé i va evitar que qualsevol li pogués desafiar a la primera frenada. Michelisz es va colar, potser un toc, mentre Tarquini es va col·locar 3r amb Urrutia 4t.

© WTCR

Azorra va patir un toc de Engstler, autor d’una horrible sortida que el va enviar des de la 7a a la 17a posició, al traçat de GP i el seu pneumàtic Goodyear del darrere esquerre va començar a fumejar. Va decidir seguir des de la posició 18º. Gené pujava a la 19a posició.

A la frenada del primer revolt de la segona volta Ehrlacher es colava una mica. Tocava a Muller i deixava que Tarquini se li tirés a sobre. En aquest punt Huff va tenir problemes perdent dues posicions amb Tassi i Bjork mentre Azcona guanyava una altra posició a Vervisch.

Tarquini es posava 1r en un duel preciós però Muller la tornava a la xicana prèvia a la recta de meta. La frenada de la mateixa va ser un caos amb l’italià colant-se i tocant-amb Ehrlacher. Monteiro es posava 2n per darrere de Muller. Urrutia 3r, Guerrieri 4t i Michelisz 5è. Tarquini i Ehrlacher darrere perdent posicions mentre Coronel es posava 8è amb el seu Audi al passar a Girolami. Azcona seguia 17º i Gene 18º.

© WTCR

Monteiro li agafava l’interior a Muller i arribava a les ràpides xicanes al capdavant i entrava a la recta de meta primer per sumar la primera victòria de l’any per a ell i per al Honda Civic Type R TCR de l’ALL-INKL.DE Munnich Motorsport. Els lynk & Co de Yvan Muller i Santiago Urrutia completaven el podi.

Darrere entraven Guerrieri amb l’Honda, els dos Hyundai de Michelisz i Tarquini amb Tom Coronel i el seu Audi en 7a posició. Tancaven els 10 primers Ehrlacher, Girolami i Vernay. Azcona era 17è a meta amb Jordi Gené darrere.

Segona cursa, primera de Hyundai

Jean Karl Vernay va aconseguir la primera victòria per Hyundai a la Cursa 2 del WTCR d’Alemanya per davant del seu company d’equip Lucas Engstler en el nou Elantra N TCR al Nordschleife.

Jean Karl Vernay va dominar des d’una gran sortida que li va posar primer fins a meta. Va haver de aguantar els embats de Lucas Engstler que va rebre missatges per la ràdio, tots dos membres de el mateix equip Engstler Hyundai N Liqui Moly RT, perquè no posés en perill el doblet de la marca coreana.

© WTCR

Amb unes condicions molt similars a les de la Carrera 1, cobert, amb la pluja amenaçant i la part final de traçat humida, la graella de la Cursa 2 quedava preparada amb l’ordre de la classificació.

Honda-Hyundai per partida doble a les dues primeres línies. Pole per Girolami amb Vernay al seu costat i darrere Guerrieri i el local Engstler. El primer lynk & Co 5è amb Urrutia, el primer Audi 11è amb Coronel i el primer CUPRA el de Bob Huff en 18a plaça. Azcona 19º i Gené 22º.

Guerrieri no arrencava per a la volta d’escalfament deixant el buit en la tercera posició de la graella i havent de sortir des del carril de sortida de boxes i quedant, a més, sota investigació.

© WTCR

Girolami va sortir fatal deixant que Vernay i Engstler li passessin. Darrere hi va haver un cop fort entre Azcona, Michelisz i Andreas Backman que quedaven fora de carrera. Monteiro perdia 3 posicions i Gené 15º amb Tarquini en 19ª posició.

Els dos Hyundai van rodar al capdavant tota la volta obrint un espai més que apreciable amb Girolami. Per darrere Monteiro perdia una posició més, queia a la 10a, amb Magnus, i Gené amb el cotxe una mica tocat.

Vernay, Engstler i Girolami passaven per aquest ordre la primera volta amb Urrutia darrere. Tassi passava a Muller i Berthon a Coronel. Mentre Guerrieri veia com les seves misèries s’ampliaven al rebre un drive-through. No menys que les misèries de CUPRA amb Huff entrant a boxes i Gené parat a meitat de circuit.

© WTCR

En els equips de Hyundai l’acció per la ràdio era frenètica. Missatges a Engstler perquè es calmés i no atacarà a Vernay pel bé de la marca. Però això feia que Girolami es mantingués amenaçant en la seva 3ª posició. De fet els missatges a Jean Karl Vernay eren perquè pugés el seu ritme i poder distanciar a l’Honda de l’ALL-INKL.DE Munnich Motorsport.

Monteiro recuperava una posició en el traçat de GP a Magnus per posar-se 8º. Mentre Engstler no deixava anar-se’n a Vernay per intentar-ho en la llarga recta de Dottinger Hohe. L’alemany ho va intentar però Vernay va aguantar i va aconseguir la victòria i encapçalar el doblet de Hyundai a la Carrera 2.

Girolami va completar el podi amb Honda, però aquesta sent investigat, amb Tassi i Urrutia, primer lynk & Co, 5è. Darrere el primer Audi amb Nathanael Berthon per davant de Muller, Monteiro, Magnus i Ehrlacher.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments