FÓRMULA 1: Pirelli explica la seva selecció de pneumàtics pel GP de França 2021 a Paul Ricard

El Gran Premi de França torna a Paul Ricard, després de no fer-ho el 2020 a causa de la pandèmia Covid-19. Pirelli ha anunciat els compostos de pneumàtics disponibles per a l’esdeveniment.

Aquests seran C2 (dur), C3 (mitjà) i C4 (tou). Aquesta és la mateixa tria que es va fer el 2019, en la darrera visita al circuit. El proveïdor de pneumàtics afirma que aquesta gamma de cautxús s’adapta bé a les variades característiques del circuit. El nou asfalt posat a gairebé tots els racons, just abans de la cursa del 2019, garanteix una superfície llisa perquè els pneumàtics funcionin.

La marca italiana també va anunciar les pressions adequades per a la pista: 21,0 psi al davant i 19,5 als pneumàtics posteriors.

La degradació dels pneumàtics a Paul Ricard és generalment baixa, tot i que el revolt 13 és particularment exigent en termes d’energia contínua al pneumàtic, així com el revolt després de la recta Mistral.

El sector tres del circuit funciona més en forces laterals que en tracció i frenada; la resta de la volta és força equilibrada (un dels motius pels quals aquesta pista és un lloc de proves conegut).

L’estratègia guanyadora el 2019 va ser una finestra única per canviar de pneumàtics mitjans a durs. Va ser adoptada per tots els pilots, tret de set, que van començar la carrera amb un pneumàtic mitjà.

A Paul Ricard pot fer molta calor en aquesta època de l’any: l’última vegada, les temperatures de la pista van superar els 50 graus centígrads.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments