Un dels ral·lis més antics del món torna al calendari de l’ERC. Disputat per primera vegada el 1921, la llar del Ral·li de Polònia des de 2005 ha estat Mikołajki, al pintoresc districte dels llacs de Masuria, a tres hores en cotxe a nord de la capital, Varsòvia, on són habituals les especials d’alta velocitat totalment sobre terra. I va ser en Mikołajki on Kajetan Kajetanowicz va emergir per primera vegada com una eminència en l’ERC, emportant-se la victòria de l’esdeveniment en 2013 abans de començar la seva ratxa de victòries.
Aquesta primera prova del campionat puntuarà per l’ERC1, ERC2, ERC3, ERC Junior, ERC3 Junior, FIA European Ral·li Championship per Equips, Abarth Rally Cup, Clio Trophy by Toksport WRT.
Què hi ha de nou per 2021?
Mentre que l’acció principal seguirà basant-se en els voltants de Mikołajki, en el Districte dels Llacs de Masuria, l’etapa final i l’arribada es duran a terme a la capital, Varsòvia, com a part de les celebracions del centenari de l’esdeveniment. I per marcar la fita, l’etapa decisiva en els carrers de Varsòvia ha estat batejada com Ral·li de Polònia 100º Aniversari en honor a un esdeveniment celebrat per primera vegada el 1921.
El recorregut
De les 14 especials, la majoria utilitzen ràpids camins de terra ràpides amb tres traçats totalment nous per 2021 (SS 2/5, Świętajno; SS 4/7, Wieliczki i SS 13, Przasnysz). La superespecial de Mikołajki Arena (SS 1/8) i Mikołajki Max (SS 9/11) no s’ha modificat respecte a 2019, quan es va celebrar l’últim Ral·li de Polònia.
Olecko (SS 3/6) i Gmina Mragowo (SS 10/12) són en gran mesura similars a les versions utilitzades fa dos anys, amb Olecko que segueix incloent l’espectacular salt de Rosochackie. La SS 14 (Ral·li de Polònia 100º Aniversari) és l’única especial que discorre sobre asfalt i llambordes a través dels carrers de Browarna, Furmanska i el conegut carrer Karowa al centre de Varsòvia.
Els inscrits
40 cotxes Rally2 i 14 més a les categories ERC Junior i ERC3 Junior, que representen 13 països.
L’ERC-Michelin Talent Factory té sis joves talents al Rally2, mentre que el nou Toksport WRT Clio Trophy, disputat amb el nou Renault Clio Rally5, té una bona participació.
A l’ERC2 hi haurà una lluita a set. Vint pilots tenen la mirada posada en el premi ERC3, entre ells Pep Bassas i l’Axel Coronado, amb el Peugeot 208 Rally4.
Alexey Lukyanuk defensa el títol en un Citroën C3 Rally2 de Saintéloc Junior Team2. Hi seran presents noms com Craig Breen (Hyundai), Nikolay Gryazin (Volkswagen) i Andreas Mikkelsen (Skoda), respectivament. La plantilla també inclou noms com Yoann Bonato, Norbert Herczig, Fabian Kreim (Alemanya), Miko Marczyk , Umberto Scandola, Nil Solans, Simone Tempestini i Grégoire Munster.
Una altra bona notícia és la presència de Jon Armstrong i Ken Torn són dos noms forts que persegueixen la glòria a ERC Junior (Rally3). ERC3 Junior va atreure a una formació de 12 joves de 12 països diferents, set d’ells nous a la categoria. Per tots aquests motius, s’espera un bon centenari per al Ral·li polonès.