El rei del WTCR, Yann Ehrlacher, va sumar la seva primera victòria de la temporada després de guanyar-li la posició al poleman Tarquini en la Carrera 1 en el WTCR de Portugal al Circuit d’Estoril.
Algun núvol intentava pal·liar la intensa calor al Circuit do Estoril en què la primera línia estava ocupada per Gabrielle Tarquini amb el Hyundai Elantra N TCR i Yann Ehrlacher, actual campió, és el seu lynk & Co 03 TCR. Azcona partia des de la 13a posició i Jordi Gené des de la 21a.
A l’apagar-se el semàfor Tarquini va arrencar bé però Ehrlacher li va guanyar l’interior i es va posar al capdavant. Tres Hyundai es van anar per fora al primer revolt, Michelisz i Vernay entre ells a l’igual que Girolami, que es passava de frenada i provocava el caos. Els dos primers del campionat fora.
Mikel Azcona feia una gran sortida i primera volta per guanyar quatre posicions i posar-se 9º. L’altre gran moviment el feia el local Tiago Monteiro que pujava amb el seu Honda fins a la 5a posició, davant d’ell Ehrlacher al capdavant, seguit de Tarquini, Muller i Urrutia. Jordi Gené era 13è després de guanyar vuit posicions.
Al començar la 4a volta es rellançava la cursa. Monteiro atacava Urrutia al primer revolt però no podia passar. A la següent volta Azcona guanyava dues places i deixava endarrera de Bjork i Tassi per posar-se 7è, Vervisch guanyava la posició a Berthon, 10è, i Huff passava a Gené per la 13a posició.
Davant Tarquini no deixava viure tranquil a Ehrlacher i no li donava treva. Tampoc Tassi a Bjork a què aconseguia passar-lo per la 8a posició a l’equador de la cursa.
Però Tarquini punxava seu pneumàtic davanter dret i desapareixia dels llocs capdavanters. Ehrlacher es quedava sol al capdavant amb Yvan Muller darrere i Urrutia, 3 lynk & Co Darrere Monteiro i Guerrieri amb l’Honda i Azcona amb CUPRA que seguia amb problemes per reduir la diferència amb ells.
Res es va interposar al passeig militar dels cotxes xinesos de Cyan Racing que van completar el triplet encara Urrutia va haver de defensar-se de Monteiro i després de Guerrieri que va passar a el portuguès per tornar-li la posició en l’última volta. El portuguès d’Honda va ser 4t per davant de Guerrieri, 5è.
Darrere de Guerrieri i Mikel Azcona, que va remuntar set posicions amb el seu CUPRA amb pneumàtics Goodyear, van completar els 10 primers Tassi, Bjork amb el lynk & Co, Magnus i Robert Huff amb un altre dels CUPRA que va treure els colzes per passar a Berthon. Jordi Gené va acabar en 14a posició.
Drama en la segona cursa
L’heroi local Tiago Monteiro va perdre una victòria cantada en la Cursa 2 del WTCR de Portugal després de que se li aixequés el capó, el que va aprofitar el seu company Tassi per sumar una dramàtica victòria al WTCR.
La victòria converteix el pilot de l’ALL-INKL.COM Munnich Motorsport Honda al vencedor més jove en la història del WTCR.
Els drames van començar des del primer moment al no sortir Esteban Guerrieri de la graella i perdre la seva pole position. Monteiro partint des de la primera línia es va fer amb la primera posició. Però aviat va sortir el Safety Car al tocar-se Azcona amb Coronel que es va anar contra les proteccions. Azcona va rebre un drive-through que no va poder complir al retirar-se.
A la volta 3 es va reprendre la carrera i Monteiro aviat va començar a obrir forat. Però el capó se li va obrir i va haver de parar a boxes.
Tassi es va quedar al capdavant lluitant amb tres Hyundai, Vernay, Michelisz i Tarquini, que el van assetjar en les cinc últimes voltes.
El segon lloc de Vernay el manté en el liderat, tot i haver perdut l’estatus amb Monteiro després d’abandonar en la primera cursa.
Després del trio de Hyundai, Santiago Urrutia es va endur la 5a posició amb el seu lynk & Co de Cyan Performance per davant de el guanyador de la primera cursa Yann Ehrlacher i de Thed Bjork. Guerrieri va culpar a una distracció causada per l’anti-lag el que va provocar la seva horrorosa sortida. A Tot i això va recuperar fins a acabar 8è. Va batre a Yvan Muller i Rob Huff després d’una bonica batalla.