Xavi Foj i ASM Motorsport han unit els seus esforços i coneixements per participar junts en el Ral·li Dakar 2022. Amb 30 participacions a l’esquena, el pilot ‘Legend’ ha confiat en el prestigiós preparador català de ral·lis per deixar la tradicional categoria T2 (vehicles de sèrie) i competir per primera vegada amb un SSV T3. D’aquesta manera, Foj es converteix en el primer nom que estrenarà l’ASM Oryx, que des de fa un any s’està dissenyant i construint a Badalona (Barcelona), on hi ha la seu de l’empresa.
L’aposta d’ASM Motorsport per la categoria T3 (prototips de vehicles lleugers) arriba en un moment àlgid i després que es batés el rècord de participació en la passada edició saudita del Dakar de gener de 2021 amb 17 dels 61 vehicles lleugers inscrits.
Xavi Foj ha participat amb el seu assessorament en la concepció d’aquest vehicle. Entre les seves principals característiques compta amb un motor Ford gasolina turboalimentat que, en un conjunt de només 930 kg, es traduirà en grans prestacions; canvi seqüencial de competició, una de les grans avantatges que presenta ASM Motorsport davant d’altres ‘side-by-side’; tracció a les quatre rodes; diferencials i frens de competició; recorregut de suspensions de 400 mm i carrosseria tancada de fibra de carboni, entre d’altres.

«El capital humà que hem reunit en aquest projecte és enorme. Per a nosaltres, és un privilegi comptar amb l’ajuda de Xavi Foj, que ens ha aportat la seva àmplia experiència de tota una vida competint al Dakar. Al seu costat, comptem amb el punt de vista d’Ignacio Santamaría, que a més de ser copilot, és el responsable tècnic d’ASM Motorsport, al costat de Matthieu Bassou, enginyer de desenvolupament d’aquest projecte. Estem molt orgullosos de l’evolució i de la feina conjunta d’aquest equip, que està sent espectacular.»
Àlex Sabater, CEO d’ASM Motorsport.
Xavi Foj, pilot d’ASM Motorsport per al Ral·li Dakar 2022.
«Aquest tipus de vehicle està guanyant molta acceptació en els ral·li raids i al Dakar en particular, per la bona relació preu/rendiment. Hem pogut participar conjuntament amb ASM Motorsport i Nacho Santamaría en el desenvolupament d’aquest nou cotxe i, francament, les possibilitats són molt prometedores. El nostre objectiu per a aquest proper Dakar és estar en les posicions davanteres d’aquesta categoria i ja estem treballant per preparar amb detall aquest ral·li, que tindrà una primera setmana molt selectiva entre les dunes. Esperem moure’ns amb molta agilitat amb el nostre nou T3 »
El treball d’ASM Motorsport s’ha centrat en prioritzar quatre factors que han considerat fonamentals en el Oryx: fiabilitat i robustesa mecànica; prestacions òptimes amb màxim equilibri de balanceig dinàmic; manteniment fàcil i polivalència del recanvi, i confort i facilitat de conducció. Tot això, gràcies a la col·laboració estreta amb els seus socis tècnics i proveïdors per adaptar els seus productes a les necessitats del preparador.
ASM Motorsport compta amb tenir les seves primeres unitats disponibles de l’Oryx T3 al setembre per als equips i pilots que facin els seus encàrrecs durant el mes de juliol, per poder preparar amb marge suficient el Dakar 2022. L’aventura dakariana arrencarà a Ha’il l’1 de gener, per acabar després d’un Pròleg i 12 etapes a Yeda, el 14 de gener.