TURISMES: Calor i lluita en les curses del WTCR a l’Aragó

FotoWTCR

Gabrielle Tarquini va aconseguir la seva primera victòria en dos anys al WTCR liderant de cap a peus en la Carrera 1 del WTCR Aragó amb la graella invertida en el sufocant traçat de Motorland.

La relativament primerenca hora de començament de la Cursa 1 va alleujar una mica el forn que sol ser Motorland, amb 28º de temperatura ambient i 40º a la pista.

La primera línia d’aquesta màniga amb la graella invertida tenia al Hyundai Elantra de Gabrielle Tarquini a la pole més l’heroi local Mikel Azcona al seu costat amb el CUPRA de Zengo Motorsports.

Abans de començar els problemes per al ALL-INKL.DE Munnich Motorsport seguien amb Monteiro rebent una penalització, drive-through, per violar les normes de camí a la graella al passar per boxes dues vegades.

Algun núvol alleujava momentàniament la calor en el moment de donar-se la sortida amb 10 voltes per davant.

La sortida va ser bastant neta i Tarquini va mantenir la posició. Sense canvis importants va transcórrer la primera volta amb Magnus guanyant la 6a posició a Michelisz i Vervisch la 9a a Vernay.

Per Davant Tarquini i Azcona complien la 2ª volta amb més de 4 segons sobre Tom Coronel i Berthon, que mostraven la velocitat punta de l’Audi, passant a Ehrlacher que es quedava en la 5a posició.

Al complir l’equador de la cursa Tarquini tenia 1,2s. sobre Azcona i 4,7s. sobre Coronel. El major punt d’acció era a la 5a plaça amb Ehrlacher, Magnus i Michelisz i per la 8a amb Vervisch, Bjork i Vernay.

A falta de dues voltes Tarquini va marcar la volta ràpida gairebé assegurant la victòria a deixar a Azcona a més de 2 segons.

L‘italià sumava la primera victòria de la temporada amb el Hyundai del BRC N Lukoil seguit de l’CUPRA León Competició de l’heroi local Mikel Azcona. Aquest feia bones les seves prediccions i desitjos pujant a podi. Darrere Tom Coronel pujava a podi en 3a posició, primer podi per a Audi i Comtoyou, al retornar-li la posició Berthon que va acabar 4t. Ehrlacher va entrar 5a amb el lynk & Co

Magnus acabava 6è amb Michelisz aguantant pel pèls la 7a posició sobre Vervisch, poleman per a la Carrera 2. El líder del campionat, que ho segueix sent, Vernay era 9è i Thed Bjork completava els 10 primers. Jordi Gené acabava en la 14a plaça amb el seu CUPRA de Zengo.

Emoció i tocs en la segona cursa

Frederic Vervisch va anotar la primera victòria del nou Audi RS3 LMS al WTCR, al guanyar la segona cursa des de la pole.

Amb els mecànics baixant una mica les pressions dels pneumàtics Goodyear perquè no patissin de més per la calor, es donava el senyal d’abandonament de graella i començava la volta de formació.

Amb 32º graus de temperatura ambient i 45º a la pista es donava la sortida a la Cursa 2 amb dotze voltes per davant. Vervisch mantenia la seva posició mentre Azcona calava a la graella i perdia qualsevol opció de lluitar pel podi.

Vervisch complia en cap la primera volta amb Coronel guanyant-li la posició al seu company Berthon, 6è, i Tarquini, Muller, Engstler i Guerrieri, amb una gran sortida, guanyant el lloc deixat per Azcona.

A la segona volta Berthon l’hi va tornar a Coronel i Tarquini, inspirat, va passar a Ehrlacher per la 8a posició. Gené pujava a la 13a i Azcona era el més ràpid.

A la 9a volta Coronel es tocava amb Michelisz, potser per problemes de frens, i va sortir el Safety Car. Això deixava a Tarquini 6è, a Michelisz 7è, mentre els altres guanyaven la plaça deixada per l’holandès.

La sortida rellançada va transcórrer sense incidents ni canvis excepte en la part mitjana de la classificació. Guerrieri i Girolami van passar a Gené. Azcona entrava en els punts després de passar a Andreas Backman.

Vervisch aconseguia una gran victòria, primera d’Audi i Comtoyou, amb Thed Bjork en 2ª posició, el seu millor resultat de l’any, i l’altre Audi de Gilles Magnus completant el podi.

Darrere el líder del campionat Vernay seguit de Berthon, Tarquini i Ehrlacher. Van completar els 10 primers Engstler, Huff i Yvan Muller amb Azcona en 12a posició després d’una gran remuntada. Gené va acabar en 19a posició.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments