Audi presenta els nous RS3, unes bèsties de 400CV

Audi va presentar finalment el nou RS 3, que sortirà al mercat a la tardor en versions Sportback i Sedan.

El nou cotxe esportiu de la marca alemanya té un motor turbo de 2,5 TFSI amb cinc cilindres en línia, però ara amb una potència de 400 CV entre 5.600 i 7.000 rpm, un parell màxim de 500 Nm disponible entre 2250 i 5600 rpm i una transmissió de 7 de velocitat de doble embragatge S tronic automàtic.

Aquests números permeten el sistema de tracció a les quatre rodes i el diferencial posterior RS amb dos embragatges multidisc per facilitar l’acceleració de 0 a 100 km / h en 3,8 segons i permetre una velocitat màxima limitada de 250 km / h, però pot ser opcional augmentat fins a 280 / h o 290 km / h, amb un paquet RS Dynamic opcional que inclou frens de carboni de 380 mm a la part davantera i pinxzes de sis pistons.

Amb l’objectiu de millorar l’estabilitat del nou Audi RS3, la marca Ingolstadt ha dotat el nou model del sistema RS Torque Splitter, que distribueix el parell de tracció entre les rodes posteriors d’una manera completament variable.

El sistema utilitza dos embragatges controlats electrònicament, col·locats a cada eix, que permeten enviar energia a la roda dreta o esquerra, reduint així l’efecte de subviratge.

El resultat, segons Audi, és la màxima estabilitat i agilitat, especialment en les corbes d’alta velocitat.

Amb aquest nou sistema, l’Audi RS3 té ara dos nous modes de conducció. Així, a més dels modes «Confort», «Automàtic», «Dinàmic» i «Eficiència», «Audi Drive Select» ara té «RS Performance» i «RS Torque Rear Mode» o «RS Drift».

El mode ‘RS Performance’ està pensat per a l’ús a la pista, ja que permet gestionar la transmissió del parell i permetre així al conductor aconseguir un bon rendiment.

El mode RS Torque Rear Mode (RS Torque Rear Mode), o “RS Drift Mode”, és com el nom indica el mode de conducció per a aquells a qui els agrada fer Drift, beneficiant-se d’un major parell de l’eix posterior.

Pel que fa al disseny, el nou RS 3 té una carrosseria més àmplia que el seu predecessor, 33 mm més a la part davantera i 10 mm a la part posterior, una graella dissenyada expressament, preses d’aire generoses, fars LED, qualsevol opció que pugueu triar. Matrix LED, així com noves obertures d’aire addicionals col·locades darrere dels passos de roda davanters.

Frens de disc de 375 mm

A més, el nou Audi RS 3 està equipat de sèrie amb llantes d’aliatge de 19 polzades i frens de disc de 375 mm davanters i posteriors de 310 mm.

A l’interior, destaquen la cabina virtual de 12,3 polzades i un sistema d’entreteniment de 10,1 polzades. Com a opció, hi ha disponible per primera vegada un sistema de visualització frontal.

Una nota també per al volant RS Sport de tres radis amb paletes de zinc i seients esportius RS recoberts de pell Nappa.

El nou RS 3 està disponible en dos nous colors: verd Kyalami i gris Kemora i, per primera vegada, el sostre de la variant Sedan pot ser de color negre brillant.

Audi ha anunciat que obrirà comandes per al nou RS 3 a l’agost i que l’arribada al mercat del nou model esportiu es farà a la tardor.

Pel que fa als preus, la marca Ingolstadt ha revelat que el nou RS 3 Sportback comença a 60.000 euros a Alemanya, mentre que el RS 3 Sedan comença a 62.000 euros.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments