FÓRMULA 1: Motors V4 per atreure nous fabricants

Aquests dies es discuteix el futur de la Fórmula 1 en termes de mecànica, amb una nova generació el 2025 o el 2026. Hi ha alguns punts d’acord sobre el que haurien de ser aquests motors, però també el desacord.

Hi ha unanimitat sobre els motors que fan servir combustible sintètic i que són híbrids, però més senzills que els de la generació actual. Tanmateix, segons Auto Motor und Sport, hi ha qui defensa que l’arquitectura V6 hauria de ser substituïda per V4, fins i tot perquè Audi i Porsche pdorien començar des de zero en igualtat de condicions, sent un dels objectius atreure nous fabricants.

No obstant això, els V4 tenen certa resistència, com és el cas de Mercedes i Alpine. En aquest darrer cas, el director executiu Marcin Budkowski va defensar en declaracions a l’esmentada publicació que aquests canvis no són necessaris i comporten costos substancials:

Si tenim combustible neutre en diòxid de carboni, no necessitem un motor de quatre cilindres. El V6 ja és aquí. Per què reinventar la roda? Significaria grans canvis al cotxe, més pes i més costos .

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments