Radford, liderat per l’ex-campió del món de Fórmula 1 Jenson Button, va presentar el Type 62-2, un cotxe esportiu inspirat en l’emblemàtic Lotus Type 62 dels anys seixanta.
Radford, l’ex empresa britànica, ha estat adquirida per Jenson Button, que compta amb el suport d’Ant Anstead, presentador de TV i constructor de vehicles, així com del dissenyador Mark Stubbs i l’advocat Roger Behle.
Els nous propietaris de l’empresa, ara ubicada als Estats Units, no van perdre temps i van presentar el resultat del treball realitzat en col·laboració amb Lotus Engineering.
El Radford Type 62-2 tindrà una producció limitada de 62 unitats i un motor Toyota V6 de 3,5 litres sobrealimentat, el mateix que el nou Lotus Emira, que té una potència màxima de 600 CV, segons les especificacions del model.
De sèrie, el Radford Type 62-2 tindrà una transmissió manual de sis velocitats, que transmetrà potència a l’eix posterior, mentre que els models més potents tindran una transmissió automàtica de doble embragatge de set velocitats.
El nou Type 62-2 utilitza un xassís de fibra de carboni Lotus, amb un bastidor posterior dissenyat per Mark Stubbs, que segons Radford ha millorat la resistència, la rigidesa i l’agilitat, els panells de carrosseria compostos, la suspensió ‘Type’ coil-over ’amb quatre nivells d’ajustament, tot plegat va ajudar a fixar el pes d’aquest model al voltant dels 1.000 kg.
Estèticament, la versió base d’aquest type 62-2 es presenta sense ala posterior, amb rodes de 17 polzades a la part davantera i 18 polzades a l’eix posterior, preses d’aire laterals, així com un aleró de doble cua d’ànec, aplicat de Lotus per millorar la càrrega aerodinàmica en pista, a més de control de tracció i ABS més avançat.
El quadre amb la decoració Full d’or és un homenatge al clàssic model de competició Lotus.
A l’interior i, tot i que Radford no ha revelat imatges de la cabina del nou Type 62-2, ja se sap que aquest model utilitza tecnologies modernes i, per tant, utilitza dues càmeres en lloc de retrovisors, que projecten la imatge del exterior als pilars A del costat del conductor i del passatger. A més, el mirall retrovisor interior també és una càmera, ja que el Type 62-2 no té cap finestra posterior.
Radford també va revelar que el seu cotxe esportiu està equipat amb un quadre d’instruments digital de 6 polzades, mentre que el sistema d’entreteniment disposa de Wi-Fi i Bluetooth. A més, el nou model també està equipat amb dos seients esportius.
Radford va revelar que començarà la producció del Type 62-2 a les instal·lacions de la companyia, ara a Califòrnia, Estats Units, a finals d’aquest any i que la primera unitat estarà llesta per funcionar a la carretera a principis del 2022.