FÓRMULA E: Lucas di Grassi triomfa a l’emocionant carrera 1 de l’ePrix de Berlín 2021

Emocionant carrera a la primera ronda de la Formula E a Berlin i victòria de Lucas di Grassi. L’experimentat brasiler va ser el més constant durant tota la carrera i va resistir la pressió dels rivals, en una cursa en què António Félix da Costa va acabar setè. Els comptes de títol romanen oberts de ple a la vista fins al final.

Bon començament de Vergne i Félix da Costa, que van mantenir les dues primeres posicions per aquest ordre, mentre que di Grassi va continuar en tercera posició. La classificació es va mantenir així al capdavant, sense avenços de cap dels protagonistes en la lluita pel primer lloc.

Vergne no es va distanciar al davant, cosa que va permetre a di Grassi pressionar Félix da Costa. Pascal Wehrlein (Porsche) va entrar en contacte amb Oliver Rowland (Nissan e.dams) després de passar al mode d’atac i va patir una punxada poc més de deu minuts després. Al mateix temps, Sam Bird (Jaguar) es va parar a la recta principal amb problemes al monoplaça. La situació va motivar la intervenció del cotxe de seguretat.

La neutralització va durar uns cinc minuts. A la represa, Vergne i Félix da Costa van tornar a mantenir les dues primeres posicions. Di Grassi va resistir un intent d’atac d’Edoardo Mortara (ROKiT Venturi / Mercedes). A 22 minuts per acabar, el líder va passar a ser Félix da Costa que va superar Vergne.

Més avall, René Rast (Audi Abt) avançava progressivament fins al tercer, passant per Vergne juntament amb el seu company d’equip di Grassi. Així doncs, hi havia dos Audis que perseguien Félix da Costa, mentre que Vergne semblava tenir problemes i perdia més posicions. A 19 minuts per al final, Félix da Costa tampoc no va aguantar l’Audi de Mortara, baixant al quart lloc. Di Grassi va ser el nou líder, amb Rast en segon lloc.

Va ser una part emocionant de la carrera i el líder del campionat Nyck de Vries (Mercedes) va quedar fora de la lluita pels punts amb un pit-stop i finalment es va retirar. En la mateixa etapa, Mortara va superar a di Grassi per ocupar el primer lloc. Amb Di Grassi activant el mode d’atac, Norman Nato (ROKiT Venturi / Mercedes) va passar a la segona posició, darrere del seu company d’equip Mortara.

Tot i això, Félix da Costa va passar al segon mode d’atac i va perdre el sisè lloc davant Vergne. Tot i això, més tard perdria contra Jake Dennis (BMW i Andretti). Els pilots de ROKiT Venturi estaven sense mode d’atac davant Di Grassi, que es trobava en una millor posició per guanyar en l’últim quart d’hora. El brasiler no va malgastar i fins i tot va superar Nato i després Mortara per tornar a la part alta de la classificació.

Mitch Evans (Jaguar) va fer una bona remuntada i, a falta de vuit minuts per acabar, va aconseguir el tercer lloc, superant Nato. Els francesos estaven sota la pressió de Dennis. Vergne va tornar, però, per davant de Félix da Costa, que va quedar així setè i no tenia armes per lluitar per molt més. En els darrers minuts es va formar un interessant duel pel tercer lloc. Evans tenia un «comboi» de pilots darrere d’ell, amb Nato, Dennis i Vergne.

A l’última volta, Mortara va quedar enganxat a di Grassi, però l’experimentat brasiler no va cedir a la pressió i va guanyar amb 0,141 per davant. Evans va ocupar la tercera posició. Nato va ser quart i Dennis va acabar cinquè. Vergne va superar Félix da Costa, relegant-lo al setè lloc. Així, la vida dels portuguesos és difícil en la lluita pel campionat. Maximilian Günther (BMW i Andretti), Rast amb la volta més ràpida i André Lotterer (Porsche) van tancar els llocs puntuables entre la vuitena i la desena part, respectivament.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments