FÓRMULA E: De Vries i Mercedes primers campions del món

La cursa va començar de forma espectacular, amb Edoardo Mortara (ROKiT Venturi / Mercedes) superant a Mitch Evans (Jaguar). Aviat es varen eliminar dos dels candidats al títol, cosa que també costaria a Jaguar el títol com a equip. Stoffel Vandoorne (Mercedes) va mantenir el liderat des de la pole position, però l’accident va portar immediatament al cotxe de seguretat i després a la bandera vermella: els monoplaces accidentats van quedar immobilitzats a la recta principal.

Després de gairebé mitja hora de parada, la carrera es va reiniciar amb una sortida llançada, darrere del cotxe de seguretat. Quedaven uns 41 minuts per acabar. Vandoorne va tornar a mantenir el lideratge i, més enrere, Dennis va colpejar les barreres i també quedava fora de la lluita: era la principal amenaça per a Vries en la disputa del títol.

Aquest incident va provocar una situació de color groc complet, en una neutralització que va acabar quan quedaven 37 minuts pel final, cosa que implica l’eliminació de 2kW d’energia dels monoplaces. Vandoorne va tornar a reaccionar bé per mantenir l’avantatge i el seu company d’equip de Vries va pujar al novè lloc. L’holandès, sense arriscar massa, va començar a guanyar posicions de forma gradual, mentre que al capdamunt Vandoorne seguia controlant les operacions seguides per Alexander Sims (Mahindra).

Amb la gestió del mode d’atac, Norman Nato (ROKiT Venturi / Mercedes) es posava al capdavant, per davant de Sims i Oliver Rowland (Nissan e.dams), mentre que Vandoorne perdia algunes posicions. Més enrere, Félix da Costa no va poder superar el 12è lloc, que ocupava quan a 16 minuts es va veure obligat a retirar-se després de xocar contra la paret en un duel amb Lucas di Grassi (Audi Abt). Tornava a sortir el cotxe de seguretat.

A la represa, quan faltaven 12 minuts per acabar, hi havia menys 3kWh de potència en els monoplaces i la lluita pel lideratge era entre Nato, Rowland i Sims. Sims no va poder mantenir-se amb Nato i Rowland, que van guanyar cert avantatge en les dues primeres posicions. Les escaramusses entre el tercer i el setè lloc van ser moltes, fins que Vandoorne va assolir el tercer lloc aconseguint guanyar cert avantatge sobre Sims.

Imagen

Mentrestant, el britànic va rebre la pressió d’André Lotterer (TAG Heuer Porsche), el company de Pascal Wehrlein el seguia molt de prop. De Vries era setè, però estava una mica impacient i desitjava més que la posició que ja li assegurava el títol còmodament.

Natova saber gestionar bé el liderat per guanyar, destacat en el comiat de la temporada de Fórmula E. Rowland encara havia de mantenir Vandoorne per segellar el segon lloc. Lotterer i Sims van completar els cinc primers. També Sam Bird (Jaguar) va guanyar una posició en els darrers moments, relegant de Vries al vuitè lloc. Tot i així, l’holandès va aconseguir el títol, ajudant Mercedes a ser campiona per equips. Rast i Tom Blomqvist (NIO 333) van completar el grup de llocs puntuables.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments