Nissan presenta el successor del 370Z que no arribarà a Europa

Nissan va presentar la setena generació del Z, que no arribarà al mercat europeu, i que es presenta com un súper esportiu que manté la tradició del model icònic de la marca japonesa.

El successor del 370Z es va presentar als Estats Units, amb un motor V6 biturbo de 3,0 litres que proporciona 405 CV de potència i un parell màxim de 475 Nm a 5.600 rpm.

Nissan revela que aquest Z és diferent de les versions anteriors, ja que té 50 CV més que el seu predecessor i un 30% més de parell.

La potència es transmet a les rodes posteriors mitjançant una transmissió manual de sis velocitats i una transmissió automàtica de nou velocitats disponible com a opció.

Els models equipats amb transmissió manual també estan equipats amb un eix de transmissió compost de fibra de carboni i Downshift Rev Matching.

Nissan ha anunciat que la nova Z estarà disponible en dues versions, Sport i Performance, amb la versió Performance quan es combina amb una caixa de canvis manual, rep la funció Launch Control.

Per liderar amb més potència aquest model, els enginyers de Nissan van fer canvis al sistema de xassís, suspensió, direcció i refrigeració.

D’aquesta manera, el nou Nissan Z està equipat amb una suspensió amb parts d’alumini, que garanteix una major rigidesa i permet un augment del 13% en l’adherència a les corbes en comparació amb el seu predecessor.

Els amortidors davanters i posteriors tenen un diàmetre més gran i estan equipats amb molles que, segons Nissan, permeten una reducció del 20% de la força d’amortiment per ajudar a minimitzar l’impacte sobre superfícies irregulars, millorar el rendiment i l’estabilitat de conducció.

La nova Z està equipada amb rodes de 19 polzades i pneumàtics de 255/40 a l’eix davanter i 275/35 a la part posterior.

Pel que fa al disseny, la nova Z presenta pocs canvis en comparació amb la Z Proto, que va servir de base per a aquest nou model, revelant una imatge muscular i una il·luminació LED, en què destaquen els fars rodons amb llums LED diürnes. Els llums posteriors LED 3-D tenen un disseny que recorda el Z32 300ZX.

De perfil, és fàcil identificar la nova Z, ja que compta amb una línia de sostre que flueix des del frontal cap a la part posterior per crear un perfil Z de primera generació.

A la versió Performance, cal destacar el spoiler posterior i el para-xocs modificat, que equipen aquesta versió més esportiva de la nova Z.

L’interior està dissenyat tenint en compte el conductor i el passatger i, per tant, combina la tecnologia moderna amb un toc “vintage”.

D’aquesta manera, la consola central s’inspira en les generacions anteriors, amb tres dials analògics al tauler d’instruments de 12,3 polzades, que ofereixen tres modes de visualització, Normal, Sport i Enhanced; a més, hi ha una pantalla central de 8″.

El disseny del seient utilitza el coneixement del desenvolupament GT-R per millorar el control i l’ajust. Hi ha disponibles tres entorns de colors interiors: grafit, vermell i blau.

L’edició limitada de la Proto Spec, que només comptarà amb 240 unitats, presenta detalls grocs a tota la cabina, incloses les costures al tauler d’instruments, els seients i la palanca de la caixa de canvis.

A l’exterior, aquesta versió exclusiva es distingeix per les rodes Rays de 19 polzades, a més dels detalls grocs de les pinces de fre que també inclouen el logotip Z.

El nou Nissan Z està disponible en tres colors exteriors o en sis colors exteriors de dos tons, inclosos dos nous colors, el blau Seiran i el groc Ikazuchi, tots dos amb sostre Super Black.

La marca japonesa també va revelar que la nova Z arribarà al mercat nord-americà la primavera del 2022 i que a finals d’aquest any revelarà els detalls de la nova Z per al mercat japonès, coneguda com Fairlady Z.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments