24H LE MANS 2021: Toyota i Kobayashi destrossen el cronòmetre per aconseguir la pole

Imaginàvem, abans del començament del cap de setmana, que el temps de pole s’aproximaria a les 3.30:00 del primer any dels Hipercotxes, el Toyota #7 de Kamui Kobayashi va aconseguir la hiperpole marcant un sorprenent 3,26:279 en la classificació, el pilot japonès va tornar a impressionar una vegada més baixant el seu temps a 3,23:900. I pensar que el seu director tècnic Pascal Vasselon havia dit després de classificar-se dimecres que els seus cotxes estaven «a prop del seu potencial final».

Kamui Kabayashi va posar el cotxe #7 a la pole position per tercer any consecutiu. El cotxe germà #8 pilotat per Brendon Hartley, va ser més lent per 0,295s. Darrere, Alpine i Glickenhaus van jugar al gat i el ratolí, però finalment va ser l’equip francès el que va aconseguir el tercer lloc gràcies a Nicolas Lapierre (+1.674). Pel costat de Glickenhaus, el #708 d’Olivier Pla començarà davant del cotxe germà.

#41 TEAM WRT BEL /LMP2  Oreca 07 - Gibson Robert Kubica (POL)/Louis Delétraz (CHE)/Yifei Ye (CHN)

A LMP2, la batalla va ser ferotge entre Louis Delétraz (Team WRT / #41) i Antonio Felix Da Costa (Team JOTA #38). Però al final va ser el pilot portuguès, campió de la Fórmula E el 2020, qui va donar a la seva tripulació la primera posició de la categoria, superant els suïssos per mig segon. Panis Racing va confirmar els seus excel·lents ajustaments al cotxe des de l’inici de l’esdeveniment de Le Mans aconseguint el tercer lloc gràcies a l’experimentat Will Stevens. Nyck de Vries, recent campió del món de Fórmula E, va situar el seu #26 de G-Drive en la 4a posició. Finalment, els dos United Autosports classificats van completar els 6 primers, amb el cotxe n ° 32 per davant del n ° 23.

Puede ser una imagen de automóvil y carretera

A GTE Pro, l’equip taiwanès Hub Auto Racing es converteix en el primer equip privat a registrar una pole position en la disciplina. Una gesta que li devem al belga Dries Vanthoor. El germà petit de Laurens va sorprendre tothom al volant del Porsche 911 RSR #72 que comparteix amb Maxime Martin i Alvaro Parente. El Ferrari 488 oficial d’AF Corse va intentar desbancar el GT alemany, sense èxit, malgrat el darrer intent ofensiu de Daniel Serra al #52 (compartit amb Miguel Molina i Sam Bird). El Ferrari va fer mala cara perquè el #51 dedicat a James Calado (i Côme Ledogar-Alessandro Pier Guidi) va haver de quedar-se a la quarta fila, darrere de la nova Corvette C8.R núm. 64 de Tommy Milner. Per al seu debut al Sarthe, el cotxe de motor posterior nord-americà sortirà tercer, cosa que augmentarà la moral de les tropes després d’un difícil inici de setmana.

Porsche es consola al costat del GTE Am gràcies a Julien Andlauer (Porsche #88 de Dempsey-Proton Racing). El jove de 22 anys, originalment igual que el seu compatriota de Lió Kévin Estre, va confirmar la seva forma brillant en la classificació de dimecres en llançar la pole amb facilitat. El seu rival més proper, Tom Gamble (#86 GR Racing Porsche) és a més de mig segon! Un debutant a Le Mans, Antonio Fuoco (Ferrari #47 de Cetilar Racing) va pujar al quart lloc, per davant de Ben Barnicoat (Ferrari #71 d’Inception Racing).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments