SCER: Prèvia Ral·li del Ferrol 2021

FotoSkoda

Després dels cinc primers ral·lis -tres d’asfalt i dues de terra- de el calendari del Súper-campionat d’Espanya de Ral·lis, el tàndem asturià format per Suárez i Iglesias ocupa la primera posició de la classificació. De les quatre proves en què han estat presents, la parella d’Skoda Fabia R5 es va endur la victòria en tres.

En el seu haver ja figuren un total de 143 punts bruts; molts per davant que els 91 que tenen Iván Ares i David Vázquez. Els de Hyundai i20 R5 són a la segona posició del campionat i després de dos abandonaments -un per avaria mecànica i un altre per accident- sortiran a per totes en el 52 Ral·li de Ferrol per aconseguir un bon resultat davant de la seva gent .

Jan Solans i Rodrigo Sanjuan, pilots del Citroën Rally Team, ocupen la tercera posició del S-CER i aprofitant la normativa dels descartaments, en aquest inici de temporada només han estat presents en tres ral·lis.

El grup de cinc millors classificats del Super-campionat d’Espanya de Ral·lis el completen Gorka Eizmendi, absent a Ferrol, i Eduard Pons, que sí que competirà en els trams gallecs amb un Skoda Fabia R5.

Itinerari

Els participants i les seves mecàniques hauran de fer front a un total de 397,73 quilòmetres dels quals 128,66 seran cronometrats i els 269,07 restants corresponen a distància d’enllaços. Tot això repartit, com de costum, en dues jornades de competició. La primera es disputarà durant la tarda nit de divendres 20 d’agost, després de la celebració aquest mateix matí de l’Shakedown (Tram de Proves) i Qualifying (Tram de Qualificació). Mentrestant, la segona etapa tindrà lloc a les hores centrals de dissabte 21 d’agost i a primera hora de la tarda el primer vehicle participant ja acabarà el 52 Ral·li de Ferrol-Suzuki amb l’entrada al Parc Tancat.

Entrant en més detalls, el primer dia de competició estarà format per dues seccions en què els pilots i copilots es veuran les cares en dues ocasions amb els 14,90 quilòmetres de Irixoa-Monfero, el primer tram d’aquesta sisena prova del Súper-campionat de Espanya de Ral·lis, i els 14,12 de Monfero-Monfero. Com en altres ocasions, els participants que vulguin arribar a bon port hauran de mesurar distàncies entre velocitat i regularitat. Qualsevol error pot sortir car tenint en compte que no passaran per la Zona d’Assistència fins a última hora del dia; moment en què els mecànics hauran de deixar tot a punt per a la segona etapa.

Una segona etapa que començarà amb la tercera secció de la competició amb un total de tres trams: San Sadurniño-As Somozas (20,06 km), As Somozas (10,63) i Ferrol-Ferrol (9,24). Després, aquest cop sí, la caravana del Ral·li de Ferrol-Suzuki es desplaçarà fins a la Zona d’Assistència i des d’allà posarà rumb a la quarta i última secció, amb la repetició a San Sadurniño-As Somozas i As Somozas. Un tram, aquest últim, que servirà de TC + i repartirà aquests punts extra que tanta falta poden fer a final de temporada.

L’Escuderia Ferrol ha optat per un recorregut conservador amb molt poques novetats per donar continuïtat a aquesta dificultat dels trams que caracteritza el Ral·li de Ferrol-Suzuki com una de les proves més exigents del calendari.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments