TURISMES: Cap de setmana intens del WTCR a Hungaroring

FotoWTCR

Gilles Magnus (Audi RS3 LMS) va guanyar la primera prova de la ronda hongaresa del WTCR. El belga del Comtoyou va sortir de la pole i es va mantenir al capdavant fins al final de la cursa, que va passar per un període de Safety Car, per treure el cotxe de Rob Huff (CUPRA) .

Mikel Azcona (CUPRA) va ser segon després de superar Frédéric Vervisch (Audi RS3 LMS) a la volta final, amb alguns tocs inclosos. En les darreres 3 voltes, després que el SC abandonés la pista, el belga al volant de l’Audi va servir una mica de tap per a Magnus i Azcona forçar el seu avançament, provocant que l’adversari deixés la pista al penúltim revolt del circuit. Vervisch també va perdre la posició davant Yann Ehrlacher (Lynk & Co 03 TCR), que va acabar tercer a la cursa. Azcona també va participar en un contacte amb Yvan Muller (Lynk & Co 03 TCR) que va donar lloc a la virolla del francès, just al primer revolt de la primera volta.

Aprofitant l’abandonament de Huff i Nathanäel Berthon (Audi RS3 LMS), Tiago Monteiro va acabar en la 10a posició al final de la cursa, per darrere dels seus companys de Honda Esteban Guerrieri i Nestor Girolami i resistint la pressió de Luca Engstler (Hyundai Elantra N TCR ) a les darreres voltes.

Segona cursa, 8 guanyadors per 8 curses

Santiago Urrutia (Lynk & Co 03 TCR) es va convertir en el vuitè guanyador diferent en el mateix nombre proves del FIA WTCR. El pilot uruguaià, que havia aconseguit el segon lloc a la classificació, va acabar 1.245 per davant de Néstor Girolami (Honda Civic TCR). Frédéric Vervisch (Audi RS3 LMS) va tancar els llocs del podi.

Robert Huff (CUPRA), que havia aconseguit la pole position per problemes a la cursa 1, no va poder preparar el cotxe a temps per anar a la graella de sortida, amb el pilot que sortia del pit lane. Tot i això, també va ser penalitzat amb un Drive Through per una infracció a l’inici del carril de boxes. El pilot britànic estava completament fora de la lluita per la victòria i els punts.

A la sortida, Urrutia va mantenir la primera posició, seguit de Girolami, però Frédéric Vervisch va saltar del 9è a la graella al tercer lloc després del primer revolt. Alguns opositors van plantejar fins i tot la possibilitat que el belga hagués començat abans que s’apaguessin els llums, però els comissaris no van prendre cap mesura.

Mikel Azcona (CUPRA) també va tenir una molt bona sortida, saltant al quart lloc, aprofitant també el desacord de Girolami amb Norbert Michelisz (Hyundai Elantra N TCR), que va fer un gir al primer revolt.

Un incident entre Gabriele Tarquini (Hyundai Elantra N TCR), Andreas Bäckman (Hyundai Elantra N TCR) i Jean-Karl Vernay (Hyundai Elantra N TCR), va provocar l’abandonament dels pilots de Hyundai Elantra.

Fins al final, res molt significatiu va canviar la classificació, a excepció d’algunes posicions conquerides per Huff, que va acabar en la 18a posició.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments