Com és sabut, els nous cotxes de la classe reina del WRC, els Rally1, que començaran a competir el 2022, tindrà un motor elèctric que funcionarà conjuntament amb el motor de gasolina de 1,6 litres turboalimentat.
Tindran fins a 100 kW (134 CV) de potència addicional disponible en determinades situacions. El sistema híbrid Rally1 té tres modes principals:
Mode 100% elèctric
Mode completament elèctric en el qual els cotxes tindran una total autonomia elèctrica: s’utilitzarà un mode totalment elèctric durant els enllaços entre cada tram i en tornar al parc d’assistència.
Mode d’arrencada
Un mode d’arrencada, de manera que al començament de cada secció es pot utilitzar un impuls elèctric i, per descomptat, el motor de combustió per desenvolupar la màxima potència possible. Les sortides seran encara més emocionants.
Mode tram
Els equips i pilots poden crear fins a tres «mapes» personalitzats per decidir com utilitzar la potència híbrida, sent aquest el punt en què encara hi ha més dubtes sobre com utilitzar-la.