FÓRMULA 1: Prèvia del GP dels Estats Units d’Amèrica 2021

El Circuit de les Amériques va arribar tard a la F1, però es va convertir ràpidament en una de les curses més populars. Amb un dels dissenys més espectaculars del calendari, proporciona curses diverides. La seva construcció va «copiar» les corbes de Silverstone, Suzuka i Hockenheim, per exemple. No falten els avançaments.

La pista, ja consolidada com a favorita d’equips i espectadors, conté una gran varietat d’elevacions, zones lentes i tècniques que s’alternen amb parts molt ràpides. És una bona prova de la capacitat dels pneumàtics. Canvis de direcció que són una altra característica clau del Circuit de les Amèriques.

El Mundial arriba en plena lluita amb Max Verstappen davant, però només amb sis punts d’avantatge davant de Lewis Hamilton.

Com passa al campionat de pilots, també hi ha baralles interessants entre els fabricants i, si en el cas de Mercedes i Red Bull la diferència és significativa, just després, McLaren i Ferrari estan a prop els uns dels altres.

Després de dues curses realment bones per a McLaren -Daniel Ricciardo va guanyar a Monza per davant de Lando Norris, que gairebé guanya a Rússia-, Ferrari va respondre a Turquia amb Charles Leclerc lluitant al final de la carrera i Carlos Sainz remuntant des de la part posterior fins al vuitè lloc.

Podria haver estat encara millor per a Ferrari, però una parada lenta en boxes va posar en perill les possibilitats de Carlos Sainz d’acabar encara més per amunt, tot i que Ferrari va aconseguir reduir la diferència entre els dos rivals a només 7,5 punts.

Gran part del focus se centra en la batalla del campionat de constructors pel primer lloc, però la lluita pel tercer lloc ha estat similar durant tot l’any, amb els dos equips mostrant-se capaços de lluitar per la victòria de cursa de forma ocasional. Però la imprevisibilitat ha estat un aspecte afegit, ja que tant McLaren com Ferrari també són capaços de realitzar caps de setmana poc competitius.

Una recent actualització de la unitat de potència de Ferrari sembla que els ha donat un clar pas endavant, i Mattia Binotto admet que l’objectiu principal ara és passar McLaren, amb l’esperança que el seu equip aprengui de la pressió i es consolidi alimentant-se de la lluita, i que serà útil per quan tornin a les baralles encara més endavant.

Horaris del Gran Premi dels Estats Units 2021 de Fórmula 1:

Divendres 22 d’octubre

Entrenaments lliures 1: 18.30-19.30

Entrenaments lliures 2: 22.00h – 23.00h

Dissabte 23 d’octubre

Entrenaments lliures 3: 20.00h – 21.00h

Classificació: 23.00h – 00.00h

Diumenge 24 d’octubre

Cursa: 21.00h (56 voltas)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments