CLÀSSICS: Prèvia Ral·li Costa Brava 2021

El Ral·li Costa Brava, normalment celebrat al mes de març, s’ha traslladat al novembre a causa de la pandèmia, i en lloc de ser la prova inaugural del calendari, serà la cloenda de la temporada.

Els mítics trams de la Costa Brava tornaran a ser l’escenari de la prova amb més història dels que es celebren a les nostres contrades.

El ral·li comptarà amb un total de 13 trams cronometrats, 7 diferents, amb 175 quilòmetres contra el cronòmetre.

Els trams a realitzar-se seran: Els Àngels, Santa Pellaia i La Ganga a la jornada del divendres, i Osor, Collsaplana, Cladells i Circuit de Barcelona-Catalunya a la jornada del dissabte.

Palamós acollirà un reagrupament el migdia del divendres, entre els dos bucles del dia i d’altra banda, Santa Coloma de Farners se suma al Costa Brava amb un reagrupament que tindrà lloc el dissabte al migdia.

Una llista d’un valor incalculable

Un total de 185 cotxes estan inscrits al 69è Ral·li Costa Brava, amb 20 nacionalitats diferents i essent puntuable per l’EHRC.

La prova serà puntuable per al Campionat d’Europa FIA de Ral·lis Històrics, el Campionat d’Espanya de Ral·lis per a Vehicles Històrics i els Campionats de Catalunya de Regularitat, a més dels vehicles Legend.

El ja campió de 2021, Daniel Alonso, competirà en el segon dels seus esdeveniments a casa al Ford Sierra Cosworth 4×4, amb el seu compatriota Jorge Manuel Henriques al seient del copilot. El pilot de Ford buscarà rematar un any d’èxits amb una victòria al Ral·li Costa Brava.

Els finlandesos Ville Silvasti i Risto Pietilainen tornaran a l’acció el per primera vegada des que van guanyar el Ral·li Històric de Lahti a l’agost. Els finlandesos canviaran l’Audi quattro S2 pel Lancia Rallye 037 a Espanya.

Els actuals campions de la categoria 2, Anders i Ingrid Johnsen, canviaran el seu Porsche 911 de categoria 2 per un Ford Sierra Cosworth de categoria 4.

Hi ha tres BMW M3 entre els participants de l’EHRC. Els excampions Valter Jensen i Erik Pedersen començaran el seu segon ral·li de la temporada 2021. Jean-Francois Mourgues espera tenir més sort que al seu primer ral·li de l’EHRC a Sanremo, l’excampió francès estarà acompanyat per Stephane Prevot a Catalunya.

El tercer BMW M3 és el dels italians Gabriele Noberasco i Michele Ferrara. El Ral·li Costa Brava és també la segona sortida per a aquest cotxe, que estava liderant el Ral·li Storico d’Elba al setembre abans que una junta de culata rebentada deixés el cotxe fora de joc.

Hi ha dos participants espanyols més al contingent de la categoria 4 de l’EHRC. El Subaru Legacy 2.0 Turbo 4WD d’Antonio Sainz i David De La Puente serà sens dubte un dels favorits, com ho va ser al Ral·li d’Astúries Històric. El característic Renault 11 Turbo de Carlos Sampayo i Alejandro Álvarez prendrà la sortida al Ral·li Costa Brava i l’equip espanyol espera obtenir un bon resultat al final de la primera temporada al FIA EHRC.

Amb el títol de la Categoria 3 ja en poder de ‘Zippo’ i Denis Piceno, els italians han decidit no competir a Catalunya. La batalla serà pel lloc de sotscampió a la classificació del campionat

El Volvo 244 dels alemanys Siegfried i Renate Mayr té actualment 69 punts i ocupa el segon lloc. Karl Wagner i Gerda Zauner, múltiples campions de l’EHRC, ocupen la tercera posició amb el Porsche 911 SC. Els austríacs tenen 53 punts després de la victòria a Elba.

La categoria 2, la més oberta


Els títols del campionat del 2021 a la categoria 2 encara no s’han decidit, ja que tres dels quatre principals aspirants viatjaran a Girona.

Els britànics Ernie i Karen Graham lideren actualment la taula del campionat de la Categoria 2 de l’EHRC amb 117 punts al Ford Escort RS1800, però només les cinc millors puntuacions compten per al títol, així que el seu total real és de 92 punts.

Atès que Paolo Pasutti i Giovanni Campeis van decidir no competir a Catalunya, el rival més proper al campionat és l’Opel Kadett C GT/E 16v de Vojtech Stajf i Vladimir Zelinka, la tripulació txeca té actualment 78 punts en els quatre esdeveniments en què han competit aquesta temporada.

Ja que els Graham han de deixar la seva puntuació més baixa al final del Ral·li Costa Brava, el màxim que poden aconseguir al final de la temporada és de 96 punts, mentre que Stajf i Zelinka poden aconseguir 98 punts, per això tot està en joc.

Laszlo i Edit Mekler sumen actualment 69 punts amb el seu Alfa Romeo 1750 GTAM i ocupen el quart lloc a la classificació.


La categoria 1 de l’EHRC per al Ral·li Costa Brava comptarà amb dos cotxes: el Porsche 911 S d’Antonio Parisi i Giuseppe D’Angelo s’enfrontarà als compatriotes Carlo Fiorito i Marina Bertonasco amb el BMW 2002 Ti.

Amb 75 punts a les quatre proves en què han participat aquesta temporada, Antonio Parisi i Giuseppe D’Angelo ja s’han adjudicat de nou els títols de pilot i copilot del 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments