WRC: Ogier – Ingrassia guanyen el Ral·li Monza 2021 i sumen el seu vuitè títol mundial

FotoToyota

No hi havia res que els obligués a marcar un ritme alt a la final del Campionat del Món de Ral·lis 2021 a Monza per part de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia. Arribant 17 punts per davant dels rivals Elfyn Evans i Scott Martin a Itàlia, les probabilitats d’un vuitè títol eren altes.

Però els francesos volien acabar de la millor manera. Així que van atacar, tot i que van intentar fer creure el contrari als micròfons dels mitjans després de cada especial. En nombroses ocasions, el lideratge de la prova ha passat entre el duet francès i els seus oponents i companys d’equip.

Imagen
© Toyota

En la penúltima especial però Elfyn Evans xocava contra una bala de palla i després calava el motor dues vegades. Només un grapat de segons darrere, el gal·lès no va poder atrapar als seus companys d’equip a la Power Stage.

Pel que fa a Hyundai Motorsport mai no han pogut estar al nivell de les dos parelles de Toyota. Massa agressiu dissabte al matí, cosa que li va permetre familiaritzar-se amb les baranes de seguretat, Thierry Neuville, quart, no ha pogut amb un Dani Sordo que ha encapçalat l’equip durant tot el cap de setmana.

Imagen
© Hyundai

Teemu Suninen, cridat per substituir a Ott Tänak no s’ha adaptat ràpid al nou cotxe. El finlandès ha acabat sisè però per darrere d’Oliver Solberg (Hyundai), un debutant al WRC i alineat per 2C Competition. Ha acabat succeint l’inevitable, Toyota també s’assegura el títol de fabricants.

Víctima d’una sortida a gran velocitat durant la penúltima especial, Takamoto Katsuta (Toyota, 7è) s’ha salvat gràcies al treball dels seus mecànics per restaurar una suspensió davantera esquerra en només 15 minuts.

Confirmat dins de M-Sport Ford per a l’arribada de l’híbrid Puma el 2022, Gus Greensmith es conforma amb el 8è lloc. El seu company d’equip Adrien Fourmaux, que ha tornat a sortir gràcies al súper rally després del seu accident en la primera etapa, ha estat prudent per recuperar la confiança.

Imagen
© M-Sport

Sorpreses en WRC2 i WRC3

En el WRC2, la victòria es va decidir dissabte al matí, quan Marco Bulacia (Skoda) es va sortir i va arrancar una roda. Andreas Mikkelsen (Skoda) no ha recuperat mai el seu temps per una punxada i Jari Huttunen (Ford) ha guanyat amb tranquil·litat. El finlandès atorga a M-Sport el seu primer èxit de classe des de Gus Greensmith a Turquia el 2020. Nikolay Gryazin (Skoda) tot i que acaba a la classificació general per davant de Jari Huttunen, no està al WRC2. Un altre sense sentit de la FIA de voler separar dues categories que realment haurien de ser úniques.

Al WRC3, tot s’ha decidit en l’últim tram. Yohan Rossel i Jacques-Julien Renucci (Citroën) arribaven a Itàlia a igualtat de punts amb Kajetanowicz. Yohan Rossel ha retrocedit aquest diumenge a la 3a posició per darrere del seu principal rival i el nou líder, l’italià Andrea Crugnola, però ha aconseguit revertir la situació a la Power Stage per acabar ocupant el segon lloc. El polonès Kajetan Kajetanowicz ha acabat en una insuficient tercera posició.

©WRC

Tot i la victòria d’Andrea Crugnola a Monza, Yohan Rossel ha acabat la temporada al segon graó del podi i amb el títol de campió del WRC3 acompanyat del seu copilot Jacques-Julien Rennuci després de guanyar la Power Stage de la seva categoria! Els francesos ara ja estan preparats per fer el salt al WRC2.

Yohan Rossel ha guanyat tres ral·lis: Monte-Carlo, Itàlia i Bèlgica. La puntuació podria haver estat més alta, però el seu quart èxit de la campanya 2021 a Grècia al setembre es va retirar a causa del excés de pes d’un braç de suspensió davanter del seu Citroën C3 Rally2.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments