FÓRMULA 1: O’Ward marca el millor registre a Abu Dhabi amb els nous pneumàtics Pirelli

La temporada encara no ha acabat per als equips i després d’un final de temporada absolutament boig, no hi ha temps per celebrar-ho ni descansar. Els equips es van quedar a Abu Dhabi dos dies més a la pista, aquesta vegada mirant cap al futur. La majoria dels equips (excepte Williams) estan a la pista provant els nous pneumàtics per al 2022 i, al mateix temps, es fan proves per a joves talents.

El 2022 arriba i porta canvis profunds a la F1. L’arribada de noves normatives implica la introducció d’un concepte aerodinàmic diferent (més restringit i simplificat) i noves rodes, passant de 13 a 18 polzades. El desenvolupament aerodinàmic s’està fent als túnels de vent i simulacions CFD, però en el cas dels pneumàtics els equips poden sortir a la pista i provar les noves gomes Pirelli. Tots els equips ja han estat convidats a provar els nous pneumàtics en sessions individuals, de manera que aquesta és la primera vegada que (gairebé) tots els equips posen a prova els nous pneumàtics junts. Williams no ha adaptat cap cotxe per a aquest propòsit i, per tant, és l’únic que no prova els nous pneumàtics. Paral·lelament, té lloc la prova habitual per a joves pilots, on les noves promeses començaran a demostrar la seva vàlua.

Pato O’Ward va ser el més ràpid amb el McLaren del 2021, seguit d’Oscar Piastri, el jove nouvingut i campió de F2 d’Alpine. Guanyu Zhou està tenint el seu primer contacte amb el seu nou equip (Alfa Romeo), igual que Valtteri Bottas, el seu nou company, que ha provat el cotxe adaptat als nous pneumàtics. George Russell està al servei de Mercedes, el seu nou equip per al 2022, provant també el cotxe adaptat.

Pato O’Ward M

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments