SEAT puja la tensió amb el Test Center Energy

Aquest centre, situat a les instal·lacions de Seat a Martorell, servirà per desenvolupar i provar sistemes de potència per a vehicles elèctrics i híbrids de Cupra, Seat, però també del Grup Volkswagen.

Seat ha inaugurat el nou “Test Center Energy”, un lloc on es durà a terme la recerca i desenvolupament de bateries per a cotxes elèctrics i híbrids endollables. L’espai situat a Martorell forma part de la xarxa global de Recerca i Desenvolupament del Grup Volkswagen i, a més, és el primer centre d’aquestes característiques a Europa fora d’Alemanya.

“Avui és un dia important per al futur de Seat. Tenim l’oportunitat i la responsabilitat de canviar completament la nostra indústria. Els fons NextGenerationEU ens podrien permetre convertir la nostra ambició en una realitat»

Wayne Griffiths, CEO de Seat i Cupra.

L’edifici Test Center Energy té 1.500 metres quadrats. Inclou diferents espais per a la validació de mòduls de bateries amb les tecnologies químiques més avançades per a cèl·lules, que cobreixen tota la gamma de tensions utilitzades a la indústria de l’automoció. Avui dia, el focus es posa en les bateries de les plataformes MEB (elèctrica) i MQB (híbrida), així com en els diferents carregadors que s’utilitzen en tots els vehicles elèctrics.

En total, té una capacitat de prova d’1,3 megawatts, una potència equivalent a la que necessiten 350 llars per tenir tots els electrodomèstics encesos alhora, o més de 100.000 telèfons mòbils per carregar simultàniament. En aquestes instal·lacions treballen més de 25 professionals altament qualificats.

El TCE és capaç de realitzar anualment fins a 6.000 anàlisis de validació completes de les funcions relacionades amb el sistema d’alta tensió (bateria, càrrega, seguretat). Les bateries se sotmeten a una mitjana de més de 17.500 hores de proves per assegurar-se que funcionen al màxim en qualsevol circumstància, durant tot el seu cicle de vida.

També disposa d’un taller dissenyat i equipat per fer proves en vehicles elèctrics, amb capacitat per treballar amb fins a vuit cotxes alhora. Aquí es fan proves sobre el sistema d’alimentació, seguretat funcional i integració de funcions amb tota l’electrònica dels cotxes híbrids i elèctrics. Només el banc de seguretat d’alta tensió realitza unes 1.750 proves per projecte i any.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments