TURISMES: El WTCR actualitza les seves normes per fer-lo més atractiu

El WTCR vol que l’espectacle a la pista sigui millor durant la classificació i la Cursa 1 de cada cap de setmana, i ha fet diversos canvis a la normativa esportiva per fer-ho possible.

La World Touring Car Cup (WTCR) fa alguns retocs al seu reglament esportiu per a la temporada 2022. Les dues curses per cap de setmana seran més llargues i aportaran més punts.

Punts i distància


En efecte, la Cursa 1 oferirà 30 punts al guanyador, amb la següent distribució fins al 15è classificat: 2n = 23; 3r = 19; 4t = 16; 5è = 14; 6è = 12; 7è = 10; 8è = 8; 9è = 7; 10è = 6; 11è = 5; 12è = 4; 13è = 3; 14è = 2; 15è = 1.

Aquesta primera cursa del cap de setmana tindrà una durada de 30 minuts + 1 volta, mentre que la Cursa 2 es conformarà amb 25 minuts + 1 volta. En cas d’intervenció del cotxe de seguretat, la Cursa 1 s’allargarà a 35 minuts + 1 volta i 30 minuts + 1 volta per a la Cursa 2. .

La cursa 2, de fet, aportarà 25 punts al seu guanyador, amb la següent distribució fins al 15è: 2n = 20; 3r = 16; 4t = 13; 5è = 11; 6è = 10; 7è = 9; 8è = 8; 9è = 7; 10è = 6; 11è = 5; 12è = 4; 13è = 3; 14è = 2; 15è = 1. Les 10 primeres posicions de la graella de sortida de la Cursa 2 s’invertiran, com va ser el cas de la Cursa 1 el 2021.

Temps de reparació

En cas d’accident, els mecànics tindran menys estrès reparant els cotxes entre les dues curses. De fet, el temps de reparació a boxes serà d’almenys 60 minuts, enfront dels 20 fins al 2021.

Qualificació

El mateix objectiu durant la classificació. Els cinc pilots més ràpids, independentment de la fase de classificació en què hagin marcat el seu temps (Q1, Q2 o Q3), es beneficiaran dels punts següents: 10, 8, 6, 4, 2.

Pes de compensació

Les normes s’han simplificat en aquest àmbit. El pilot amb més velocitat no podrà superar els 40 kg de pes de compensació (contra els 60 anteriors) per igualar les forces. Tots els cotxes començaran la temporada sense pes de compensació. Per a la segona prova, el pes de compensació de cada model es basarà en el millor temps de classificació establert en la prova anterior. A partir de la tercera prova, el pes de compensació es basarà en el millor temps de classificació establert en una de les dues proves anteriors, en lloc d’una mitjana dels dos millors temps de volta en tres proves, com va ser el cas del 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments