El WRC Promoter, nou responsable de la promoció del Campionat d’Europa de Ral·lis, ha revelat recentment el calendari per al proper any. La temporada inclou vuit proves i comença amb dues portugueses, el Rall·li Serras de Fafe i Felgueiras, els dies 12 i 13 de març, seguit del Ral·li de les Açores, els dies 26 i 27 del mateix mes. Aprofitant el desplaçament a les illes atlàntiques la caravana es desplaçarà, els dies 13 i 14 de maig, al Ral·li Islas Canarias.
Al juny, els dies 11 i 12, tindrà lloc el Ral·li de Polònia i tres setmanes més tard, els dies 2 i 3 de juliol, el Ral·li de Letònia. El Rally di Roma Capitale serà els dies 23 i 24 de juliol i el Barum Czech Rally Zlin els dies 27 i 28 d’agost. El calendari es completarà amb una cursa més, encara no revelada, però que, segons sembla, hauria de ser el Ral·li d’Ypres a Bèlgica. En harmonia amb el WRC, les proves de l’ERC es correran ara dissabte i diumenge.
Amb la transició a l’esfera d’influència del Promotor del WRC, l’ERC estarà disponible a la plataforma ‘streaming’ WRC+ i totes les especials es veuran en directe. El Power Stage, que hauria de ser l’últim tram cronometrat dels ral·lis, també s’emetrà en directe, com ja fa uns anys que passa al campionat del món.
L’Europeu es divideix ara en quatre competicions, ERC, ERC3, ERC4 i ERC4 Junior. L’ERC3 està pensat per als competidors amb vehicles de Rally3, l’ERC4 per a aquells amb vehicles de Rally4 i Rally5 i l’ERC4 Junior està obert als pilots amb vehicles classificats per a l’ERC4 i menors de 27 anys l’1 de gener. El sistema de puntuació també està harmonitzat amb el WRC i, dels 15 primers anteriors, els 10 primers classificats ara obtenen punts. També es descarta el sistema de bonificacions per etapa i es reparteixen entre 1 i 5 punts als millors de la Power Stage.
La federació internacional també ha publicat el reglament dels ral·lis regionals de la FIA i tenen ara algunes regles noves. Els ral·lis de l’ERC poden durar quatre dies, des de l’inici dels reconeixements fins a la publicació de la classificació provisional. Els ral·lis han de tenir entre 180 i 210 km de trams cronometrats.
Tot i la publicació del reglament del campionat, encara hi ha una manca de comunicació entre els promotors i els organitzadors de la competició. Les organitzacions de les primeres curses de l’any, obligats a complir els terminis en la presentació del reglament particular, encara no han estat informats de la possible nova imatge del campionat, requisits tècnics i logístics ni tan sols el plec de condicions dels ral·lis.