FÓRMULA 1: La hibridació i els combustibles fòssils

Sense haver escrit cap història a la pista, el 2022 ja està marcat per l’any d’una gran revolució tècnica a la Fórmula 1. Una nova filosofia i cotxes nous, pneumàtics nous i combustible nou. Tot ha estat un repte per als equips. Sobre el combustible, Ferrari va explicar que van perdre potència a causa de la combustió de l’E10, el combustible amb un 10% d’etanol. Pat Symonds, el responsable –i que aquest any deixarà la Fórmula 1– del grup de treball que va idear i posar en marxa el nou reglament, va dir que havia de superar la resistència d’alguns equips de F1 al combustible convencional.

Symonds en una entrevista amb Blackbookmotorsport.com deia:

«Quan vaig començar aquest projecte, probablement al principi o durant el 2018, tenia una feina a les meves mans per intentar convèncer algunes persones que això era una cosa que es podia fer i una cosa que havíem de fer. Fins i tot diria que algunes petrolieres van tenir certa reticència, però el que ha estat realment aclaridor, el que ha estat realment gratificant, és que al llarg del temps que hem estat parlant amb aquesta gent ho han acceptat gairebé tot»


Malgrat que els monoplaces només generen el 0,7% de les emissions totals produïdes per la F1, Symonds diu que abordar aquest problema és important per a la imatge de l’esport i creu que el combustible sintètic és el camí correcte.


“No estic del tot convençut que l’electrificació sigui l’única resposta. És una part molt i molt important de la resposta, no hi ha cap dubte, i crec que probablement és la resposta ideal en un entorn urbà, però crec que el que estem dient és que no és l’única resposta. Hi ha diverses parts per a un futur baix en carboni i hem d’estar totalment compromesos amb quines són aquestes parts. Siguin com siguin, només hem de ser-hi, hem de formar part d’ells. Sens dubte augmentarem la nostra hibridació. La nostra següent fórmula potser no serà exactament 50-50 cavalls en el motor de combustió interna i energia elèctrica, però certament no estarem gaire lluny d’això. I, implicant-nos en aquest sector tecnològic, el potenciarem”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments