Els pneumàtics Pirelli P Zero d’asfalt són semblants als utilitzats la temporada passada però amb estructures reforçades i un disseny lleugerament diferent per adaptar-se a les característiques dels nous cotxes de Rally1. Per al Monte-Carlo, un compost P Zero SS súper tou estarà excepcionalment disponible per als equips en cas de temperatures molt fredes.
D’altra banda, un pneumàtic de neu Sottozero Snow STZ-B, per descomptat, estarà disponible en dues formes diferents: amb o sense tacs. Aquest pneumàtic s’ha d’utilitzar en cas de gel i neu, però també en condicions mixtes: inclòs humit i fang amb gel i neu.
En total, cada pilot del WRC podrà utilitzar 38 pneumàtics durant tot el ral·li (inclòs el shakedown) de la següent assignació: 24 P Zero RA (súper suau), 20 P Zero RA (tou), 24 Sottozero STZ-B amb tacs i 12 Sottozero STZ-B sense tacs.
Terenzio Testoni, director d’activitats de ral·lis de Pirelli:
Com a empresa, Pirelli té molta experiència amb l’híbrid, fins i tot a la Fórmula 1, però preparar-se per al seu ús en les diferents condicions que es troben al WRC va ser un repte completament diferent. Com a resultat, ens vam plantejar un programa de desenvolupament integral. des de l’any passat per adaptar els nostres pneumàtics a les últimes exigències de l’esport. En particular, l’estructura del pneumàtic s’ha reforçat per fer front a uns 100 a 120 quilos de pes addicional amb els nous cotxes.
Al Rallye de Monte-Carlo d’enguany, les opcions de pneumàtics podrien ser encara més crítiques del que és habitual per tenir l’adherència necessària per utilitzar els 100 Kw addicionals d’energia elèctrica disponibles. Tanmateix, existeix un factor desconegut perquè caldrà veure com cada pilot podrà conservar i utilitzar aquesta potència excedentària al llarg d’una especial. Aprofitar al màxim tota la potència i l’energia disponibles de manera eficient és sens dubte la clau per guanyar el ral·li.