FÓRMULA 1: Honda i el seu no adéu a la categoria

Honda va fer un gir a les seves pròpies decisions i després d’ajudar a Max Verstappen a guanyar el títol mundial de pilots, volen continuar com a proveïdor d’unitats de potència de Red Bull i AlphaTauri fins al 2025, cosa que podria ser important per a la creació de la nova divisió de motors de Red Bull el 2026.

Segons Helmut Markoels motors es fabricaran al Japó el 2025, no els tocarem gens. Això vol dir que els drets i totes aquestes coses quedaran amb els japonesos, cosa que és important per al 2026 perquè ens fa nous fabricants».

els motors es fabricaran al Japó el 2025, no els tocarem gens. Això vol dir que els drets i totes aquestes coses quedaran amb els japonesos, cosa que és important per al 2026 perquè ens fa nous fabricants».

És a dir, l’adquisició de la propietat intel·lectual de les unitats de potència per part de Red Bull no es va produir, per la qual cosa seguiran fabricant-se per Honda fins al 2025, al contrari del que havia avançat Christian Horner la setmana passada, fins i tot afirmant que els motors tindrien la insígnia Red Bull.

En una entrevista a la publicació Autorevue, Marko va suggerir que l’èxit de Max Verstappen va animar Honda a mantenir-se a prop de la F1, al contrari del que havien determinat.

«Amb els nostres èxits, s’ha produït una certa remodelació entre els japonesos. I també que podien, per descomptat, utilitzar el coneixement de la bateria per a la seva fase d’electrificació. Inicialment estava previst que només fabricarien els nostres motors per a l’any 2022. Ara s’ha decidit que això continuï fins l’any 2025, la qual cosa és per descomptat un gran avantatge per a nosaltres. Això vol dir que només hem de fer petits ajustaments i calibratges».

Red Bull comptarà amb Masashi Yamamoto ja el 2022, que va acceptar el repte de Red Bull i serà consultor de la divisió d’unitats de potència a Milton Keynes.

Nova era nous reptes

Com a part del canvi de reglament de la Fórmula 1 per al 2022, els monoplaces han d’utilitzar combustible E10 (90% combustible fòssil i 10% etanol) amb previsió d’una pèrdua de potència. No obstant això, fabricants com Alpine i Ferrari, van donar per feta la recuperació d’aquesta potència amb el nou combustible.

Yasuaki Asagi, un dels homes que va desenvolupar la unitat de potència Honda, dubta que això hagi passat, ja que el repte de treballar amb el nou combustible és més gran del que afirmen els oponents.

«Sembla que els altres fabricants diuen que és més o menys el mateix. Al contrari, fer aquest anunci significa que és difícil aconseguir la mateixa potència que l’any passat».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments