WRC: Els Rally1 més complicats de pilotar sobre neu segons Rovanperä

Kalle Rovanperä va dir que no li preocupava ser el primer als trams del Ral·li de Suècia, el proper esdeveniment del WRC que se celebrarà entre el 24 i el 27 d’aquest mes, febrer.

El jove finlandès va acabar quart al Rallye de Monte-Carlo, que combinat amb els punts que va aconseguir a la Power Stage, el va situar tercer a la classificació del campionat, per darrere dels ‘Sébastiens’, Loeb i Ogier. No obstant això, cap d’ells anirà al Ral·li de Suècia, així que depèn de Rovanperä obrir pista i «netejar» creant una línia sobre la neu i el gel:

Pot ser difícil ser primers [a Suècia], però farem tot el possible. Per descomptat, el més important és que vaig aconseguir els punts al Rallye Monte-Carlo, això sí que va ser bo. Vam tenir una gran lluita, però finalment vam aconseguir que el cotxe fos molt millor, i llavors vaig poder començar a adaptar-me. El cotxe era completament diferent de quan vam començar i vam fer molts i molts canvis. Va ser molt agradable veure-ho i vull expressar un gran agraïment al meu enginyer per ajudar-me amb el cotxe i intentar trobar totes les coses noves .Ara, ens trobem en aquesta bonica posició i veurem què podem fer amb els propers ral·lis. Hem de treballar molt per cada cursa i estar millor preparats al començar cada tram.

Kalle ja es troba preparant el Ral·li de Suècia amb la realització d’unes jornades de test organitzades per l’equip Toyota. El finlandès va revelar que els 70 kg de pes extra que porten els cotxes de Rally1 a causa del nou sistema híbrid es noten i que els pilots hauran de ser més precisos en aquestes condicions.

En declaracions a Autosport, el pilot de Toyota es mostrava preocupat però confiat de cara la propera cursa:

La sensació és positiva, però he de dir que és força complicat. Aquest cotxe és força difícil de pilotar sobre la neu. És la primera vegada que aquest cotxe va sobre la neu i es nota molt el pes. Quan neva i està força lliscant, és molt difícil de conduir, i cal treballar molt per pilotar-lo. Has de ser realment precís i exacte amb el cotxe. No sembla fàcil, però espero que ho puguem fer bé.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments