Els nous cotxes del 2022 tindra un pes mínim de 795 kg, 105 kg més que el 2014, a l’inici de l’era híbrida, i 43 kg de diferència entre els cotxes de l’any passat i la nova generació.
El pes marca molt la diferència, per exemple, quan el cotxe perd adherència. Si en fixem amb anys enrere veiem com els cotxes reaccionen molt més ràpidament i directament als moviments del volant. Segons els pilots abans era més fàcil mantenir el cotxe sota control.
El límit mínim s’havia de fixar en 790 kg, però els equips van plantejar algunes preguntes al Grup Tècnic Assessor de la FIA sobre el possible augment d’aquest, ja que temien que per arribar als 790 kg s’haurien d’utilitzar materials més lleugers i més cars.
“Darrerament, el punt de discussió més important, on tots els equips tenen una opinió clara, és el pes mínim. Pensàvem que un parell de lliures més ajudarien sens dubte, però també ajudaria a estalviar costos. Una cosa és aconseguir un objectiu, però en algun moment es fa molt, molt car”.
Jan Monchaux, director tècnic d’Alfa Romeo al 2021
El pes dels monoplaces de Fórmula 1 ha anat augmentant progressivament, arribant a gairebé 800 kg en un any d’una autèntica revolució tècnica.
Any | Pes |
2014 | 690 kg |
2015-2016 | 702 kg |
2017 | 728 kg |
2018 | 734 kg |
2019 | 743 kg |
2020 | 746 kg |
2021 | 752 kg |
2022 | 795 kg |