FÓRMULA 1: Els cotxes de 2022 ja s’apropen al rendiment dels de 2021

La primera predicció no era gaire encoratjadora, amb estimacions sobre els cotxes de nova generació que revelaven una disminució de la velocitat d’aproximadament uns 3,5 segons. Va ser una disminució considerable però feta pensant en la qualitat de les curses, amb una aerodinàmica ideada per millorar l’espectacle.

Tanmateix, les previsions fetes en els últims mesos donaven una diferència de només 0,5 segons entre els cotxes del 2021 i els cotxes del 2022. Pel que vam veure durant les proves a Barcelona, les diferències són poques i podrien desaparèixer aviat. Tenint en compte el temps de la classificació al GP d’Espanya del 2021, podem veure que el temps de la pole l’ha marcat Lewis Hamilton amb un temps d’1:16.741. El pilot britànic va tornar a ser el més ràpid en la primera setmana de proves, amb un temps d’1:19.138.

No podem oblidar que el GP d’Espanya, al maig, quarta prova del campionat, es va disputar amb cotxes ja coneguts. El temps de Hamilton la setmana passada es va fer amb la primera versió dels nous cotxes, amb un clima més fred i sense gaire coneixement del nivell de configuració ideal del cotxe i de la capacitat de les gomes.

Mario Isola, responsable de Pirelli va admetre que li va sorprendre haver vist una diferència d’aproximadament 1,5 segons a la primera prova de l’any. A més, Pirelli va admetre que els cotxes actuals ja s’acosten a les prestacions previstes inicialment. Pirelli va provar els nous pneumàtics amb els cotxes del 2021, adaptats a les rodes noves i amb els nivells de rendiment previstos per a finals del 2022. Ara la temporada 2022 encara no ha començat i el rendiment ja s’acosta molt al que s’esperava només a el final de l’any. Es confirma que els cotxes han evolucionat molt i evolucionaran encara més.

Tanmateix, no podem oblidar que aquests cotxes són molt diferents. Seran una mica més ràpids a les rectes i a les corbes més ràpides, però a les zones sinuoses haurien de ser més lents, per la nova aerodinàmica, el pes afegit i les noves suspensions.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments