FÓRMULA 1: Alpine no dubta del seu motor

La discreta actuació d’Alpine als test de Barcelona, ​​lluny de la part superior denles taules de temps i amb un incendi que va començar després d’un problema amb el sistema hidràulic de l’A522 que va obligar l’equip a acabar el tercer dia de treball abans d’hora, va generar alguns dubtes sobre la unitat de potència francesa, que s’ha revisat i presenta una nova arquitectura per beneficiar el monoplaça en termes aerodinàmics.

Alan Permane, director tècnic de l’equip, va explicar alguns detalls:

“Encara no hem parlat del motor i això està molt bé. És tan diferent. És completament diferent a qualsevol cosa que Viry hagi produït abans. Ni tan sols ha estat un tema de conversa, la qual cosa és genial. Crec que és molt difícil parlar de potència respecte a l’any passat, per les diferències de combustible i les grans diferències de potència, però segur que els pilots no es van queixar gens. Estem molt contents amb això”.

Segons la majoria dels càlculs, tots els motors de Fórmula 1 han perdut uns 20 CV de potència. Alpine i Ferrari, van donar per fet la recuperació d’aquella potència després d’alguns canvis fets, però Yasuaki Asagi, un dels responsables del desenvolupament del motor d’Honda, va dir encara al gener que tenia alguns dubtes que això hagués passat, ja que el repte de treballar amb el nou combustible era més gran del que afirmaven els oponents.

Veurem durant les primeres curses qui té raó i qui realment ha fet millor la feina amb les unitats de potència i el combustible E10, recordant que els motors estaran “congelats” fins a finals de la temporada 2025.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments