Nil Solans ha aconseguit la seva primera victòria al Campionat Europeu de Ral·lis (ERC) de la FIA després de dominar al Ral·li Serras de Fafe – Felgueiras – Cabreira e Boticas amb una primera jornada excelsa.
El pilot de 29 anys ha deixat enrere els seus rivals sota una pluja incessant, boira espessa i les pistes completament enfangades en l’inici de la temporada al nord de Portugal.
Solans era quart després de la superespecial de divendres a la nit al centre de Fafe. L’aposta d’obrir la carretera dissabte va donar els seus fruits quan es va posar al capdavant a la primera cronometrada, i a partir d’aquí va controlar el ral·li.
Les condicions adverses van obligar a cancel·lar dues especials dissabte, però la parella catalana va continuar consolidant la seva posició al capdavant i va aconseguir un enorme avantatge al final del dia.
El temps més sec del diumenge al matí ha fet que les cronometrades fossin una mica menys traïdores, però Solans ja no tenia motius per seguir arriscant.
El pilot del Volkswagen Polo GTI R5 ha mantingut la calma malgrat una virolla a la penúltima especial, la parella catalana mantenia una bona diferència i finalment segellava el seu primer triomf a l’ERC per 55,7 segons.
«Hem estat constants i no hem tingut temps de preparar aquest ral·li, així que estem molt contents amb el resultat. Ara estem pensant si podem anar a Açores. Crec que la nostra inscripció està feta, però necessitem el suport [financer] per fer-ho realitat, així que ja veurem»
Armindo Araújo es convertia en el rival més proper de Solans després d’arrabassar el segon lloc a Georg Linnamäe a la Power Stage amb la que finalitzava el ral·li. El pilot local anava a Fafe principalment per aconseguir els punts del campionat portuguès, que va aconseguir dissabte a la nit, aconseguint ritme amb el seu Skoda Fabia Rally2.
Un Linnamäe desinflat ha completat el podi a 3,8 segons d’Araújo. El ral·li havia començat amb força per a l’estonià, però el ritme va començar a decaure quan els problemes de posada a punt el van frenar dissabte a la tarda. A l’última prova de Lameirinha, molt lliscant, Linnamäe va descriure el seu Polo com a «impossible de conduir».
Javier Pardo va ser el membre de l’ERC-Michelin Talent Factory més ben classificat, amb un quart lloc. El pilot gallec ha acabat a 1min 58,6s del trio capdavanter, però ha aconseguit un parell de millors temps malgrat els problemes amb l’intercomunicador i la vàlvula pop-off.
Pardo ha passat gran part del ral·li lluitant amb Simone Tempestini, però l’italià es retirava després de xocar contra un mur a la SS17. La seva retirada deixava el pilot de Skoda Alberto Battistolli en el top5 s a 36,4 segons de Pardo.
Martins Sesks finalitzava a 2min 2s amb el seu Fabia Rally2 Kit, guanyador de la categoria ERC Open. El pilot de 22 anys tenia 29,4 segons d’avantatge sobre el Citroën C3 Ral·li2 de José Pedro Fontes, mentre que l’i20 de Ricardo Teodósio estava a 4,8 segons després de patir un trencament de l’eix de transmissió del darrere dissabte per la demà.
Efrén Llarena ha tingut un ral·li per oblidar després de trencar el radiador del seu Fabia al tram 2, però el guanyador de Lorca ha continuat i ha acabat 10è entre els puntuables de l’ERC. Ken Torn es reincorporava després del seu abandonament de dissabte i salvava cinc punts amb la victòria al Power Stage amb el seu Ford Fiesta Rally2.
Kaspar Kasari ha aconseguit guanyar l’ERC3 després que Dmitry Feofanov fes una virolla a l’última cronometrada. El debutant Óscar Palomo i el seu copilot català, Xevi Moreno, s’emportaven l’ERC4 i la Peugeot Rally Cup Ibèrica.
El campionat es trasllada a l’arxipèlag portuguès de les Açores, en ple oceà Atlàntic, en menys de dues setmanes per a la segona prova. El Ral·li de les Açores se celebrarà del 25 al 27 de març.