FÓRMULA 1: La FIA oficialitza els canvis de normativa per evitar un final com el d’Abu Dhabi

Ahir es va publicar una versió actualitzada de la normativa esportiva i, entre altres canvis, hi ha un petit però important canvi, que respon al polèmic final de la temporada 2021 a Abu Dhabi.

L’article 55.13 del reglament ara estableix que «tots» els monoplaces reatardats han d’avançar al cotxe de seguretat després que el director de cursa hagi donat l’ordre als pilots, mentre que abans el terme utilitzat era «qualsevol», cosa que permetia una interpretació diferent a Abu Dhabi. .

L’article esmenat ara diu que «Si el director de la cursa considera que és segur fer-ho, i s’ha enviat el missatge ‘LAPPED CARS MAY OVERTAKE’ a tots els competidors mitjançant el sistema de missatgeria oficial, tots els cotxes que hagin estat avançats pel líder es veuran obligats a superar els cotxes a la volta del líder i el Safety Car”.

A més del canvi al procediment del cotxe de seguretat, un altre canvi serà la puntuació de les curses que es parin. En aquest cas s’ha ajustat entre el 50 i el 75 per cent de la distància real de la cursa, després d’haver-se modificat per primera vegada a mitjans de febrer. La puntuació s’assigna ara de la següent manera: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1. Al febrer, el canvi de reglament va assignar una puntuació diferent als 2n i 4t llocs.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments