FÓRMULA 1: Canvis en el circuit de Gidda per aquest 2022

F1 en doble dosi, així és l’inici de la temporada 2022. El Gran Circ ja viatja a l’Aràbia Saudita, per al segon GP de l’any, menys de quatre mesos després de la seva primera visita. Pirelli ha tornat a triar els compostos de la meitat de la seva gamma: C2 com a dur, C3 com a mitjà i C4 com a tou. És la primera vegada enguany que els equips utilitzaran pneumàtics C4 en competició.

Aquesta elecció s’ha fet arran de les característiques de la pista de Gidda (tant pel que fa al traçat com a l’asfalt), les temperatures previstes, així com les dades recollides de la cursa de debut del 2021. La nova superfície ofereix un bon nivell d’adherència i és raonablement abrasiva, cosa que hauria de provocar un desgast i degradació moderats. Les càrregues i velocitats és mitjana. La pista no és especialment exigent pel que fa a la tracció i la frenada. Durant el cap de setmana s’espera un alt grau d’evolució de la pista, gràcies també al programa de curses de Fórmula 2.

El circuit ha canviat lleugerament des del seu debut al calendari l’any passat, com a conseqüència de les modificacions sol·licitades després d’algunes incidències. Aquests consisteixen principalment en obrir línies de visió, moure les barreres més enrere, mentre que el gir final (27) s’ha ampliat poden fer la volta una mica més ràpida. El Gran Premi de l’Aràbia Saudita tindrà una llargada de 50 voltes i és la segona cursa nocturna consecutiva del calendari, el que significa que les temperatures de la pista poden diferir entre sessions, com va ser el cas de Bahrain, amb la FP2 i la classificació més representativa de les condicions de la cursa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments