WRC: Les noves penalitzacions per problemes híbrids arriben tard segons Latvala

FotoRallit

La FIA va anunciar noves mesures pel que fa a la retirada forçada d’un Rally1 per problemes amb l’equip híbrid, reduint la penalització per cronometrada no disputada a dos minuts.

En una entrevista al mitjà finlandès Rallit, el finlandès va comentar aquesta nova norma, aplicable a partir de la propera concentració a Croàcia.

Vam acceptar aquesta nova mesura amb una sensació força positiva. Al cap i a la fi, la situació és força difícil, quan, per exemple, Tänak s’ha de rendir quan els llums vermells estan encesos (a Suècia).

Amb una penalització més reduïda, un competidor que al final de la jornada pateix un problema amb l’equip híbrid encara pot aconseguir uns quants punts.

“Ara, però, és possible que si l’aturada es produeix quan queden dues especials abans del final de la jornada, no tindràs més de quatre minuts de penalització. Encara hi ha marge per sumar uns quants punts. D’alguna manera, la cursa no s’ha acabat per complet».

Al final del ral·li de Suècia, els tres equips inscrits al campionat de constructors havien demanat a la FIA l’adaptació del reglament del Rally1 davant aquest problema de fiabilitat. Segons el finlandès, la penalització podria haver estat encara més baixa.

“Es va discutir sobretot si la penalització de temps seria d’un minut o dos. Pel que sembla, dos minuts es van veure com millor solució.

Hagués estat més just si la regla hagués estat la mateixa des de l’inici de la temporada. La FIA pot haver estat una mica excés de confiança en pensar que els equips híbrids no tindrien cap problema. Encara que aquest tipus de solucions ja s’han utilitzat en disciplines elèctriques, el ral·li té les seves particularitats. Hi ha temperatures sobre zero i molta calor, salts i molts tipus de vibracions. El període de prova només va ser de sis mesos. En comparació amb això, l’empresa era una mica massa difícil».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments