Lotus, SUV i elèctric

Lotus ha presentat el seu primer SUV de la seva història, l’Eletre 100% elèctric, un model que obre la porta a la nova estratègia de la marca britànica en el camí de l’electrificació.

El nou Eletre no només és el primer SUV de Lotus, també és el primer model de cinc portes de la marca, el primer 100% elèctric i el més connectat.

Basat en la plataforma modular Electric Premium Architecture, l’Eletre està equipat amb dos motors elèctrics, un per eix, que ofereixen una potència total de 600 CV (447 kW), xifres que permeten al SUV Lotus accelerar de 0 a 100 km/h. en menys de 3 segons i assolir una velocitat màxima de 260 km/h.

La bateria que alimenta els dos motors elèctrics es troba al terra del vehicle, que redueix el centre de gravetat i té una capacitat superior a 100 kWh, i es pot carregar fins a un màxim de 350 kW, la qual cosa permet fer 400 quilòmetres de autonomia en només 20 minuts.minuts. A més, la bateria també accepta una càrrega de corrent altern de 22 kW.

El nou Eletre té 5,13 metres de llarg, 2,13 metres d’amplada i 1,63 metres d’alçada, complementats amb una distància entre eixos de 3,01 metres, i està equipat amb una suspensió activa amb ajust pneumàtic, així com una direcció a les quatre rodes, i un sistema de distribució selectiu del parell.

Pel que fa a la tecnologia, Lotus assegura que aquest SUV 100% elèctric és el model més avançat de la marca, ja que està equipat amb sensors LiDAR, dos instal·lats al sostre, un per sobre del parabrisa, l’altre per sobre de la finestra posterior i un altre a cada costat de la carrosseria. Els retrovisors van ser substituïts per càmeres, per tal de millorar l’aerodinàmica d’aquest Eletre.

Pel que fa al disseny, l’Eletra s’inspira clarament en l’Evija i l’Emira, sobretot a la part davantera on destaca una graella negra activa per afavorir l’aerodinàmica i que està equipada amb peces triangulars que permeten refredar la bateria, el motor i els frens. A més, l’òptica està marcada per fars dividits. Tots els components negres estan acabats en fibra de carboni, mentre que els panells de la carrosseria són d’alumini.

A la part posterior, l’Eletre està equipat amb una franja de llum que recorre tota l’amplada del SUV, que es torna vermella quan el cotxe està en moviment, però que pot adoptar altres tres colors, és a dir, que indica l’estat de càrrega de la bateria.

A l’interior, el Lotus Eletre està equipat amb quatre seients individuals i també està disponible amb cinc. El quadre d’instruments és una franja de 30 mm d’alçada, una solució que també s’utilitza al costat del passatger davanter i que permet als passatgers del seient dret seleccionar punts d’interès o música.

La marca de Hethel va fer saber que el nou Eletre, que ara es pot encomanar, es produirà a Wuhan, a la Xina, i que els primers lliuraments estan programats per al 2023. El preu del primer SUV 100% elèctric de Lotus encara està per revelar

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments