Toyota entra de ple al temible segment dels utilitaris d’alt rendiment amb l’esperat Corolla GR.
Aquesta nova versió del Toyota Corolla s’uneix a la gamma d’alt rendiment Gazoo Racing, juntament amb el Toyota Yaris GR, el Toyota Supra GR i el Toyota GT86 GR, però a diferència d’aquests cotxes, no està destinat a la venda a Europa.
La darrera incorporació a la gamma utilitza un motor turboalimentat d’1,6 litres i tres cilindres, conegut per l’aclamat Yaris GR, però amb una potència substancialment més alta arribant als 300 CV, i un parell motor lleugerament superior.
Els augments es deuen a un escapament de triple sortida, que redueix la contrapressió i millora el flux dels gasos, un nou sistema de refrigeració, vàlvules d’escapament més grans i una admissió parcialment mecanitzada.
La potència s’envia a tots dos eixos a través d’una caixa de canvis manual de sis velocitats, com al Yaris GR, amb una funció de transmissió manual intel·ligent (IMT), que serveix essencialment per ajustar les revolucions i aconseguir unes reduccions més suaus.
El cotxe en l’edició més top també està equipat amb un parell de diferencials Torsen per millorar l’adherència i la resposta als revolts.
Les llantes esportives de 18 polzades, fetes a mida, estan cobertes amb pneumàtics Michelin Pilot Sport 4 i recolzades per discos de fre ventilats i perforats amb pinces d’alumini de quatre pistons.
Toyota encara no ha confirmat les xifres de rendiment, però s’espera que el temps de 0 a 100 fregui els 5,0 segons.
Encara que la silueta del Corolla GR està més relacionada amb el cotxe en què es basa que amb el Yaris GR i el Yaris normal, Toyota afirma que la «carrosseria altament rígida va ser construïda especialment» per al nou cotxe.
Aquest model vitaminat presenta soldadures addicionals al voltant de les juntes del xassís i un ús més extens estructural entre diversos components. Toyota també ha informat que és més lleuger que el Corolla de sèrie sense comprometre’n la resistència ni la seguretat.
S’han utilitzat materials lleugers a tot el vehicle, cosa que fa que el Corolla GR de sèrie tingui un de 1.474 kg, i el Circuit Edition va més enllà amb un panell de sostre de fibra de carboni forjat i un capó i portes davanteres d’alumini.
El canvi d’imatge inspirat en els ral·lis introdueix detalls en negre, preses d’aire al capó i als laterals, passos de roda molt eixamplats i, sobretot, un aleró prominent que s’estén sobre la lluna del darrere.
L’habitacle es complementa amb retocs inspirats en l’automobilisme, com el volant GR revestit de cuir, els seients amb el distintiu GR i els pedals d’alumini, i al Circuit Edition, els seients de davant i el pom de la palanca de canvis signat pel president de Toyota, Akio Toyoda.