A principis d’abril, la FIA va publicar el nou reglament esportiu del WRC, que inclou en particular la modificació del temps de penalització per a una retirada vinculada al sistema híbrid.
A l’article 54.2.1, les normes recorden que la sanció “normal” és de 10 minuts i hi ha un afegit per introduir la nova norma relacionada amb l’híbrid.
a) Per cada especial o súper especial perduda: 10 minuts.
b) Per a cada prova especial o súper especial perduda com a conseqüència d’un problema de seguretat relacionat amb la unitat híbrida Rally1 que funcioni dins les toleràncies permeses (tal com es defineix a la versió de referència de la documentació i la guia d’usuari híbrida que figuren a la normativa esportiva), o quan un cotxe, que no estigui danyat d’una altra manera, rep l’ordre del Delegat de seguretat electrònica de la FIA d’aturar la competició (llum vermell activat o cap llum visible al mòdul LED) i es posa en quarantena: 2 minuts.
A l’article 68.4.4, la normativa formalitza una mesura ja esmentada a mitjans de març amb la incorporació d’un dia de proves per fabricant.
L’any 2022, a cada Fabricant (tal com es defineix a l’Art. 5.2, i no a l’Art. 5.3) se li assignarà un dia de prova addicional per a la temporada a més del previst a l’Art. 68.4.2. Les proves s’han de realitzar d’acord amb l’art. 68.1 i 68.4.1 – 68.4.3.
La tercera modificació de l’article 68.4.5 es refereix a la incorporació de sessions de prova específiques per a Pirelli. El primer d’ells amb Toyota.
El 2022, Pirelli pot sol·licitar fins a un total de 9 dies de proves de desenvolupament de pneumàtics acordat prèviament. Els fabricants (tal com es defineixen a l’Art. 5.2, no a l’Art. 5.3) hauran de dur a terme un dia de proves de desenvolupament per torn, en l’ordre que es determini en un sorteig organitzat per la FIA. Les proves s’han de realitzar d’acord amb l’art. 68.4.