WRC: La FIA actualitza el reglament esportiu de 2022

A principis d’abril, la FIA va publicar el nou reglament esportiu del WRC, que inclou en particular la modificació del temps de penalització per a una retirada vinculada al sistema híbrid.

A l’article 54.2.1, les normes recorden que la sanció “normal” és de 10 minuts i hi ha un afegit per introduir la nova norma relacionada amb l’híbrid.

a) Per cada especial o súper especial perduda: 10 minuts.
b) Per a cada prova especial o súper especial perduda com a conseqüència d’un problema de seguretat relacionat amb la unitat híbrida Rally1 que funcioni dins les toleràncies permeses (tal com es defineix a la versió de referència de la documentació i la guia d’usuari híbrida que figuren a la normativa esportiva), o quan un cotxe, que no estigui danyat d’una altra manera, rep l’ordre del Delegat de seguretat electrònica de la FIA d’aturar la competició (llum vermell activat o cap llum visible al mòdul LED) i es posa en quarantena: 2 minuts.

A l’article 68.4.4, la normativa formalitza una mesura ja esmentada a mitjans de març amb la incorporació d’un dia de proves per fabricant.

L’any 2022, a cada Fabricant (tal com es defineix a l’Art. 5.2, i no a l’Art. 5.3) se li assignarà un dia de prova addicional per a la temporada a més del previst a l’Art. 68.4.2. Les proves s’han de realitzar d’acord amb l’art. 68.1 i 68.4.1 – 68.4.3.

La tercera modificació de l’article 68.4.5 es refereix a la incorporació de sessions de prova específiques per a Pirelli. El primer d’ells amb Toyota.

El 2022, Pirelli pot sol·licitar fins a un total de 9 dies de proves de desenvolupament de pneumàtics acordat prèviament. Els fabricants (tal com es defineixen a l’Art. 5.2, no a l’Art. 5.3) hauran de dur a terme un dia de proves de desenvolupament per torn, en l’ordre que es determini en un sorteig organitzat per la FIA. Les proves s’han de realitzar d’acord amb l’art. 68.4.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share