FÓRMULA 1: Ja coneixem les interessants novetats per les properes temporades

La Comissió de F1 es va reunir ahir amb alguns temes sobre la taula. Es van parlar de les curses d’esprint, així com de les unitats de potència per al 2026. Els equips van donar suport a l’augment del nombre de curses esprint per temporada, però la mesura encara s’està avaluant tenint en compte l’impacte que podria tenir.

Les càmeres instal·lades als cascos dels conductors passaran a formar part del reglament tècnic i tots els pilots tindran aquest dispositiu al casc a partir de la propera temporada i es provarà una reducció del nombre de pneumàtics a utilitzar durant un cap de setmana, de 13 a 11 jocs. de pneumàtics (solució a provar en dues curses la propera temporada). També es van descriure els objectius de les unitats motrius que s’introduiran el 2026 i els consegüents canvis en l’aerodinàmica dels cotxes, amb l’objectiu d’aconseguir monoplaça més lleugers i petits que creïn menys arrossegament.

Curses a l’esprint

Amb la primera de les tres proves Esprint de la temporada 2022 gaudint d’una bona acollida entre els aficionats i les parts interessades el cap de setmana passat al Gran Premi d’Emília-Romanya, la Fórmula 1 i els equips van donar suport a una ampliació de sis esdeveniments a l’esprint per a la temporada 2023, amb el mateix format utilitzat el 2022. Tot i donar suport al principi d’un nombre creixent d’esdeveniments, la FIA continua avaluant l’impacte d’aquesta proposta.

AUTODROMO INTERNAZIONALE ENZO E DINO FERRARI, ITALY – APRIL 24: Mick Schumacher, Haas VF-22, in the pits during the Emilia Romagna GP at Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari on Sunday April 24, 2022 in imola, Italy. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Unitat de potència 2026

Els objectius clau de la propera generació de unitats de potència de Fórmula 1, que s’introduiran a partir del 2026, es van presentar prèviament i se centren en quatre pilars clau:

Mantenir l’espectacle: la unitat de potència 2026 funcionarà de manera similar als models actuals, utilitzant motors de combustió interna V6 de gran potència i altes revolucions i evitant una sobrediferenciació del rendiment per permetre una millor cursa.
Sostenibilitat mediambiental: la unitat de potència de 2026 inclourà un augment de l’ús d’energia elèctrica fins a un 50% i utilitzarà un combustible 100% sostenible.
Sostenibilitat financera: s’està treballant per definir, consolidar i millorar la Normativa Financera de les Unitats de Potència, amb l’objectiu de reduir els costos globals per als competidors mantenint l’aparador tecnològic d’avantguarda que es troba al centre de la Fórmula 1.
Atractiu per als nous fabricants d’unitats de potència: la normativa té com a objectiu fer possible i atractiu per als nouvinguts a l’esport a un nivell competitiu.

Els objectius relacionats amb la unitat de potència donaran lloc a actualitzacions de la normativa aerodinàmica, per la qual cosa la FIA s’ha fixat els següents objectius preliminars després del treball de simulació del seu departament d’aerodinàmica. Aquests objectius van ser benvinguts per la Comissió:

Reduir significativament la càrrega aerodinàmica per millorar la sostenibilitat i l’eficiència i complementar les funcions de la unitat d’accionament. Mantenir i millorar les lliçons apreses recents sobre carreres més ajustades i la possibilitat que els cotxes s’avancin.

  • Reduir les dimensions dels cotxes.
  • Reduir o contenir la massa del cotxe.
  • Sostenibilitat: continuar el camí cap a l’estandardització o la simplificació de components estratègicament seleccionats amb finalitats de reducció de costos. Ampliar l’ús de materials o tecnologies sostenibles i centrar-se en el reciclatge.
  • Continuar innovant en matèria de seguretat, avançant cap a sistemes de seguretat actius i connectats.
AUTODROMO INTERNAZIONALE ENZO E DINO FERRARI, ITALY – APRIL 24: Pirelli tyres ready for distribution during the Emilia Romagna GP at Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari on Sunday April 24, 2022 in imola, Italy. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Càmeres als cascs

Després d’experimentar amb l’última generació de càmeres de casc durant els darrers esdeveniments, han demostrat ser un gran èxit, generant comentaris positius significatius dels aficionats com una valuosa incorporació a la transmissió del Gran Premi. Per això, es va proposar i aprovar per unanimitat l’actualització del Reglament Tècnic de 2023, que obligava a utilitzar aquestes càmeres de casc per a tots els pilots a partir de 2023.

Reducció de l’ús de pneumàtics

La Comissió va acordar per unanimitat experimentar una reducció de l’assignació de pneumàtics de 13 a 11 en dos esdeveniments de la temporada 2023. Això es farà per avaluar l’impacte de la reducció de l’assignació de pneumàtics a la pista, amb la intenció general de passar a un pneumàtic més sostenible en el futur.

Tots els canvis normatius estan subjectes a l’aprovació del Consell Mundial de l’Esport de Motor».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments